10182



Shocked Very Happy Twisted Evil Wink Rolling Eyes Crying or Very sad

Så diskusjonen på EuroBricks jeg og, det settet MÅ jeg ha!! Very Happy Very Happy
Over 2000 brikker, med 2 damer og deilig design! Dette er rett og slett det beste CITY-settet gjennom tidene!
Prislappen på 140 euro er verdt det! Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
…Men
Det skjebnesvangre spørsmålet… Kommer det overhodet hit til lille Norge?! Sad

Er dette et offisielt bekreftet sett?

Tror det ja. Smile
Se mer her.

Trodde dette var ett sånnt LEGO Factory sett?

Factory-sett har ikke sånne esker (og heller ikke sånne offisielle numre, svjv.).

Matija wrote:
Factory-sett har ikke sånne esker (og heller ikke sånne offisielle numre, svjv.).
Noen har da det..? Jeg er enig med F0NIX, det første jeg tenkte var Factory. Om det ikke er Factory må det vel være Creator (?), og de eskene har i hvert fall ikke sett sånn ut tidligere. Dessuten ser bildet noe redigert ut..

Jeg tror det er hverken, men snarere en ny serie (AFOL-City?). Det går rykter om at LEGO har planer om å tilby flere bygninger som passer sammen med denne, i hvilket tilfelle at den tilhører en egen serie ville vært passende.

torerik wrote:
Noen har da det..?
De første tre er nok offisielle sett som ble laget som eksempler, før Factory faktisk var ute (så vidt jeg husker). 10183 er også et offisielt sett, laget med hjelp av 10 AFOLs. Poenget med det settet er at det kun ble brukt deler fra Factory-utvalget (noe som minst en av dem var litt frustrert med Smile). Det jeg tenkte på var at sett som folk lager selv og legger til galleriet ikke får sånne vanlige settnumre.

Da har LEGO lagt ut 10182 Café Corner ut for salg. Svenskt pris er SEK 1499,-, og settet lanseres 15. mars. Og jeg skal være ærlig; jeg trodde den skulle være mye dyrere enn det den er! http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=10182&cn=245
Litt utenfor tema, men 10183 Hobby Train har også blitt lagt ut (http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=K10183&cn=245), men er foreløpig uten dato, og kan ikke bestilles. Prisen er SEK 999,-, hundre mer enn hva jeg trodde, men god valuta likevel.

US-versjonen til 10183 kan bestilles allerede nå: $99,99: “Preorder this item today, will ship by 13 Mar 2007”. Den er “litt” billigere, altså… akkurat som 10182 (faktisk verdt bryet).

Amerikanske priser ja… “drømme, drømme”
Blir nesten litt misunnelig!

Nyeste BrickJournal har forresten et interessant intervju med designeren som laget dette settet.

Heisan
Ja, dette er et “må ha sett”.
Er man i tyskland/østerrike , ser det ikke ut som prisen er mer enn 139/134 Euro. Altså ikke mer enn ca. 1120,-
Må nesten ta en tur innom Legoland Deutschland i år også da !
Anders

Hvor vanskelig er Exclusive-produktene egentlig å få tak i i butikker i utlandet?
(Det at dette regnes som et Exclusive er vel en god indikasjon at vi ikke får det hit til landet?)

torerik wrote:
Hvor vanskelig er Exclusive-produktene egentlig å få tak i i butikker i utlandet? (Det at dette regnes som et Exclusive er vel en god indikasjon at vi ikke får det hit til landet?)
Med unntak av butikkene i Legoland, så er eneste metode å få tak i settene på via internett. Du kan så klart krysse fingrene for at SmartClub kanskje tar inn "Exclusives", de pleier alltid å ha noe LEGO som ikke markedføres i Norge.

Om det er mulig at Smart Club tar dem inn bør det vel finnes andre butikker i utlandet som også gjør det, ut over Legoland? Wink

Freddie wrote:
Da har LEGO lagt ut 10182 Café Corner ut for salg. Svenskt pris er SEK 1499,-, og settet lanseres 15. mars. Og jeg skal være ærlig; jeg trodde den skulle være mye dyrere enn det den er! http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=10182&cn=245
Eller £89.99 i England (+frakt) ... som jeg nå har bestil til B&B'n i Cambridge jeg skal bo på fra søndag av og 9 dager framover.... - jeg vet hva jeg skal leke med i påska Very Happy aj-ml - som ikke engang sjekka kursen på pundet for tida

Skal til Trondheim neste mandag, skal sjekke ut Smart Club’en der. Smile
Skriver rapport etterpå. Laughing

Freddie wrote:
Med unntak av butikkene i Legoland, så er eneste metode å få tak i settene på via internett.
De hadde den ikke i Legoland Billund på tirsdag... Ellers var forsåvidt tilbakemeldingen veldig klar: Shop lego com og butikken i legoland var to forskejllige ting. Vi får se til sommeren... antar det vil by seg flere anledninger.