togskinner og kompatibilitet?

hei, jeg lurer på om jeg skal invistere i et tog som bursdagspresang til meg selv :mrgreen: lurer dog litt på skinner, jeg har en hel haug med skinner fra den gangen skinnene var strømførende istedet for batteribokser og etc. kan disse brukes med dagens tog og skinner?

Det stemmer at de strømførende skinnene fra “9V-eraen” passer sammen med dagens skinner. Koblingene mellom skinnene er identiske, passformen også, og den eneste forskjellen er kun fraværet av metall.

Er det 9 volt skinner du har fra før? (dvs at skinnene ser nesten like ut som i dag, med unntak av at de har en tynn stripe med metal på hver togskinne og strøm tas opp i hjulene på togmotoren) Eller 12 volt med en strømskinne i midten?

9 volt skinner kan du bruke sammen med de nye så lenge du kjører batteridrift.

er 9 volts, de med metall i hver skinne. takk for infoen, da blir det nok et tog iløpet av et par uker, bare få fundert ut på hvilke det blir:P

Kan jeg få anbefale [set=5001925-1]Horizon Express Kit[/set], mtp du ikke har batteritog fra før av, om jeg forstod det riktig? :wink: Ikke skinner der, men alt det andre du trenger, pluss det er ett riktig flott tog.

har kikka på det, men det blir for dyrt for lommeboka atm. vurderer et enkelt, lite passasjer tog som jeg kan bygge ut med de delene jeg har fra den gamle tog æraen (de få tog hjulene og motoren som er igjen hvertfall :wink: ) får jeg forresten brukt det hjulsettet med innebygd motor med de nye batteriboksene? har mulighet for å koble strøm på toppen.

Det skulle gå, Power Functions er bakoverkompatibelt via en forlengerkabel, men kablene er stivere, så vanskelig å si hvordan toget vil oppføre seg.