Tog hjelp

Litt ny i lego tog verden. Jeg har 10194 Emerald Night Lurer på hva jeg må ha for få denne i gang. Er det rett da med kjøpe 8884 LEGO® Power Functions IR Receiver, 88000
LEGO® Power Functions AAA Battery Box og 88002 LEGO® Power Functions Train Motor
Passer dette? Jeg vil også få i gang 7597 Western Train Chase å trikken i 8404 Public Transport Station.

Er det disse tre jeg skal kjøpe da? Passer det til alt? sett at nesten like greit kjøpe hele togsett en kjøpe disse løst.

Maresk sette er det med eller uten motor?

Ha en riktig god lego helg.

Det skal passe til alle de modellene der.

Mærsk toget er ikke med motor. dette må kjøpes vedsiden av.

For Emerald Night trenger du:
88000 Power Functions AAA Battery Box
8884 Power Functions IR Receiver
8882 Power Functions XL-Motor
8879 Power Functions IR Speed Remote Control
8870 Power Functions Light (denne er ikke nødvendig)

Et alternativ er å bruke 8878 Power Functions Rechargeable Battery Box i stedet for 88000, men da trenger du også 8887 Power Functions Transformer 10VDC.

For Maersk-toget trenger man:
88000 Power Functions AAA Battery Box eller 8878
88002 Power Functions Train Motor
8884 Power Functions IR Receiver
8879 Power Functions IR Speed Remote Control (man kan bruke samme kontroll for flere tog, så denne er ikke helt nødvendig å kjøpe flere eksemplarer av.

Western-toget er jeg ikke helt sikker på hvordan man motoriserer, en 8404 har jeg sett en beskrivelse på. Da trenger du:
88000 Power Functions AAA Battery Box eller 8878
8883 Power Functions M-Motor
8884 Power Functions IR Receiver
8879 Power Functions IR Speed Remote Control

Bare si i fra hvis du ønsker en beskrivelse på motorisering på 8404, jeg fant en beskrivelse på nettet som jeg lagret på maskinen. Har ikke testet denne fremgangsmåten selv.

Ikke glem å kjøpe 8879 IR Speed Remote Control slik at du faktisk kan kontrollere toget, men hvis du har en fra før av er det ingen vits i å kjøpe en til.

Det går også ann å bygge om trikken ved å bruke togmotor istedenfor M-motor, men det er jo opp til deg.
Jeg bytta ut hjulene til vanlige toghjul og satte en 9V motor i midtdelen.

Oste Hovel

Begynner min føste posting her inne med å hente frem denne tråden :smiley:

Kan du være så snill å legge denne ut, evt sende den til meg??

Yngve

Jatakk, til meg også :astonished:)

Hei, jeg husker ikke hvor på nettet jeg fant denne filen, men her er i alle fall en kopi på min server:

Tram PF Mod LDD-fil

Tusen takk for filen!

Y

Får ikke åpnet filen, PC’n min skjønner ikke hvilket program den skal åpne filen i…

Samme kan det være…men hva med skinner? Trikken kjører vel ikke uten skinner? Så, hva slags skinner trenger trikken i 8404? Og hvor kan disse kjøpes?

Jeg har åpnet filen i LEGO Digital Designer 4,får fram trikken men det er fjernet 4 brikker når den kommer fram.
Får denne beskjed i LEGO Digital Designer 4 : 4 bricks could not be loaded and have been removed from the model.
:slight_smile:

Du trenger Lego Digital Designer for å lese filen. Det kan du laste ned gratis fra Lego.com

Av skinner så er det standard togskinner du trenger. Disse finner du i flere forskjellige sett, eller som løsskinner på bricklink.

Selges de i vanlige lekebutikker også? Hadde vært fint å vite settnummer.

Skinnene får du hos de fleste som selger Lego:

[set]7499[/set]
[set]7895[/set]

Denne er vel ikke helt egnet for trikk, men likevel skinner:
[set]7936[/set]

Du kan jo legge LBG eller DBG tiles i mellom og litt utenfor skinnene så ser det ut som asfalt :wink:

Edit: Jammen var det ikke en til:
[set]8867[/set]

Går ut fra at togstasjonen (#7937) også har standard togskinner, skal forsøke å kjøpe noe av dette i morgen.

Ser ikke helt problemer med å la trikken kjøre over planovergangen, har testet dette ut nå, det gikk helt fint.