TMJFs utstilling Trondheim 17.-18.2.2007

Tatt i betrakting at TMJF holder til i Bratsbergveien 18 (Nidarvoll skole) og vi bor i #35 i samme vei, bør det være mulig å stille med litt til denne utstillingen…
Beklageligvis har vi litt lite MOCs å vise fram, så hvis Brikkelauget skal stille med utstilling vi er stolt av trenger vi velutstyrte gjester.
Det vi kan stille med er ganske mye skinner og veier, en god del orginaltog, muligens noen få bygninger - og gjestfri overnatting i svært kort avstand til utstillingen.
Er det noen som har lyst på en Trondeheimstur i februar? Wink
aj-ml

Bump!
Ingen respons? Hvor er alle entusiastene i trønderlag blitt av nå når dem ikke kan skylde på lang reisevei? Rolling Eyes
AJ: Tror ikke det er så viktig med MOCs på et slikt arr. Det vil antagelig være første gangen noen stiller med LEGO, så man får mye positiv oppmerksomhet uansett. Var ikke rare greiene jeg hadde første gangen jeg stilte på Modellmessen. Smile

Meldte meg jeg… Men var visst for seint Sad

Skal du stille ut, Anne Jorunn?

Jeg må innrømme at jeg ikke meldte oss på da jeg rundt det tidspunkt det var påmeldingsfrist ikke hadde hatt noe respons i det hele tatt - og vet at den helga er eneste frihelg i hele februar, så jeg hadde lite tid til egeninnsats før det skjedde…
Vet ikke om det er fullt, eller om de tar imot etternølere, men hvis flere er med så kan jeg alltids ta kontakt med TMJK nå…
aj-ml

Jeg har ikke noe å bidra med, men Legomani virket interessert og avvist…

torerik wrote:
Jeg har ikke noe å bidra med, men Legomani virket interessert og avvist..
Han sendte en melding ei stund etter påmeldingsfristen TMJF hadde satt (15.1.), og det var på det tidspunkt den eneste tilbakemeldingen som hadde kommet på min posting. Siden jeg faktisk har vært med på utstillinger sammen med gutta på Østlandet vet jeg at det kan være veldig bra å være mer enn 2-3 personer under en utstilling over 2 dager (+ rigging på forhånd), så jeg mørkt på å stille ut med så lite bidrag fra andre; jeg har ikke nok å stille ut som privatperson, og kan til nød bare fungere som 2 personer (ektemann Håvard kunne muligens være med). Som sagt: den helga er min eneste "frihelg" i februar (jeg bør antageligvis jobbe for å bli ferdig med ting til deadlines - enten full lørdag eller søndag eller noen veldig seine kvelder i nær tilknytning til helga), så jeg har nok også mindre inisiativ enn jeg kunne hatt hvis flere jublende hadde meldt seg Wink Som sagt: våkner dere nå kan jeg alltids sende TMJF en e-post og spørre om vi får plass! aj-ml

Er det egentlig så mange andre fra Trondheimsområdet her, da?

torerik wrote:
Er det egentlig så mange andre fra Trondheimsområdet her, da?
Selv om de ikke poster mye så er det, ved en gjennomgang medlemslista til brikkelauget, 9 som opgir oppholdssted i Trøndelag og totalt 15 som ikke oppgir (med prosentvis fordeling som resten av lista ville da ca. 4 av disse være i nærheten). I tillegg er det kanskje noen som leser uten å være registrert... Jeg tilbød også overnatting for ev. tilreisende. Jeg synes jeg gjorde et hedelig forsøk på å samle troppene til ei utstilling, men ble møtt med en overdøvend stillhet, og jeg har altså ikke kapasitet til å stille ut alene Sad . aj-ml

hei jeg fant dette forumet idag. Jeg bor på melhus. Hva går det TMJF ut på og hva stiller dere ut? gamle lego tog?

aj-ml wrote:
Jeg tilbød også overnatting for ev. tilreisende. Jeg synes jeg gjorde et hedelig forsøk på å samle troppene til ei utstilling, men ble møtt med en overdøvend stillhet, og jeg har altså ikke kapasitet til å stille ut alene Sad .
Hadde det bare ikke vært så dårlig timing for meg, ville jeg gjerne vært med Sad

Hadde jeg bare hatt noe å bidra med, bortsett fra arbeidskraft… :-/

Jeg er i samme båt som Quarryman, spesielt i og med at dette først og fremst er noe for toghoder.
Absolutt flott initiativ, aj-ml. Synd det ikke ser ut til å bli noe av.

Jeg tok kontakt med TMJF mens diskusjonen gikk på tirsdag og har nå fått svar om at de faktisk nesten har for lite plass for de som ble påmeldte før fristen 15.1. også, så de har ikke mulighet til å ta imot etterpåmeldinger.
Dog mer enn antyder sekretær Morten Wæraas at vi er hjertelig velkomne neste gang:

Sitat:
Vi håper dog at dere ved en senere anledning kan være interessert i å delta og jeg skal notere både webadresse og din epost med tanke på invitasjon til vår neste hobbymesse. Når det blir er ikke bestemt, men høsten 2008 er vel ikke helt utenkelig. Jeg har selv opplevd deres [...] utstilling ved forrige MJF-messe og i fjor sommer deltok jeg på en stor utstilling arrangert av National Model Railroad Association i Philadelphia hvor det til min store overraskelse var flere svært store Lego-anlegg med masse tog og veldig store og imponerende skyskrapere.
Ellers oppfordres vi til å komme innom under utstillingen, og messefolderen ligger på http://www.tmjk.no/dok/admin/TMJK_Folder2007.pdf Lærdommen blir at neste gang må trønderne være mer frampå Wink aj-ml

Embarassed