Tips om bruk av VIP points

Vet ikke om dette er noe alle andre allerede vet, men jeg oppdaget det først nå nylig: når man bruker VIP points hos shop.lego.com, så trekkes også denne “rabatten” fra i verdien av ordren, så man får også tildelt desto færre nye VIP points.
Jeg la merke til det da jeg kjøpte Brick Bank på nyåret - jeg skulle fått 159 VIP points for kjøpet, men da jeg brukte oppsparte VIP points for 250kr fikk jeg bare 134 nye VIP points. Så man kaster altså bort “dyrebare” VIP points når man bruker dem på kjøp av varer som også gir VIP points.

MEN…

Jeg vet jo også at brikker man kjøper på Bricks & Pieces IKKE gir VIP points - så fra nå av skal jeg KUN bruke mine VIP points når jeg bare bestiller fra B&P!
Da får man utnyttet hvert eneste VIP point fullt ut! :wink:

Snedig, det har jeg ikke tenkt på! :laughing:

Et annet tips er å spare opp VIP-poeng for så å bruke de i utlandet. Jeg brukte mine i England og pga valutakursen fikk jeg mye mer i pund enn i norske kroner. Forskjellen var 500 NOK og 50 pund, som tilsvarte over 700 NOK.

Er det ikke også slik at man må bruke disse innen ett år fra når man fikk de?

Det er da ganske logisk og vanlig - man kan ikke forvente å få poeng ved å bruke dem :slight_smile:

Sist jeg regna på det lønte det seg å bruke de i Norge, men det var før kr gikk på en stjernesmell, så du har nok rett i at det er motsatt nå. Dog er det jo ikke akkurat mye å spare på å handle Lego i utlandet lengre :confused:

Må jo ikke finne på å bruke VIP poeng når det er doble VIP-poeng kampanje ihvertfall! Dog for egen del legger jeg stort sett handlinga til når det er gunstige kampanjer og da er det ikke alltid så lett å få brukt opp VIP poenga… Så da var jo dette et gull tips, testa det i går og det gikk som smurt :wink:

Særdeles få sett som det lønner seg å handle. Pet Shop og Brick Bank var priset til 120 pund, noe som gjorde de billigere enn i Norge. I tillegg med et par hundre kroner “rabatt” med VIP-poengene pga kursen så ble dette vanskelig å la være :slight_smile:

Ser den, er jo litt mer “stas” å handle i en Lego brand store i utlandet når en er på ferie, enn å trykke på pc’n her hjemme også :wink:

Får håpe det dukker opp en i Oslo om ikke så lenge :slight_smile:

Skal love deg at det var vanskelig å la være å handle når alt stod tilgjengelig i hyllene :smiley:

En annen ting er at butikkene kjører tilbud hver måned på diverse sett, dobbel VIP. I januar var det Detective Office som hadde dobbel VIP i England.