Til jul

Jeg blir gal av den labre aktiviteten på forumet for tiden. Jeg er over gjennomsnittet avhengig og sjekker en del Legorelaterte sider flere ganger for dagen, så det er kanskje bare meg. Uansett, hvilke Legosett skal dere kjøpe (til dere selv) til jul? Årets siste budsjettsprekk?

For min del blir det 2 stk Parisian Restaurant, hvis det stemmer at de bli tilgjengelig for VIPs 16.12.13.

Parisian Restaurant er selvsagt obligatorisk så fort den er tilgjengelig, men det blir kanskje bare 1 i første omgang. Satser på at den er tilgjengelig for VIP’s tidsnok til at den er på plass under juletreet.

Forøvrig så har jeg kjøpt så mye i det siste at jeg nesten skjemmes. Ramlet først utpå med Lekekassen’s 40%, deretter masse råbillig SW Lego (nye sett med 65-70% prosent rabatt :open_mouth: ) fra Finn, pluss en UCS X-Wing fra S@H.

Tror det blir roligere med innkjøp framover.
Har utøkt fra ca 30000 klosser til 103000 klosser i løpet av høsten.
Tror det er på tide å roe litt ned.

Kom for øvrig ut av the dark ages for fullt i august i år.

Parisian Restaurant må naturligvis skaffes, men er usikker på hvor lenge
jeg klarer å drøye dette. :slight_smile:

Det er en voksen økning.
For min del blir det nok litt smughandling på bricklink. Utfordring å bygge modeller med riktige farger fra egen kasse.
Hvis noe har Mange hjuloppheng/aksler til fly (type bak på fly) si ifra.

Er nok ikke bare du, Chilis, som er å skjekker forumer, finn.no osv flere ganger
om dagen :laughing:

Hehe…, takk. Høres bra ut. Er ikke så mye på finn.NO, men her, BL, EB, S@H og BS mange ganger for dagen, hver dag. Min form for besøk på diverse “moteblogger”…, er jo favoritthobbyen!

Innen 2 uker er huset her endelig ferdig påbygd og jeg kan gå i gang med å bygge min svært lenge etterlengtede layout.

Til jul håper jeg at det ligger et Lego togsett under treet. Da blir både far og sønn fornøyd.
Har foreløpig ikke bygget noen tog. Det ser jo veldig gøy ut.

Ja vi gleder oss til bilder :smiley:
Jeg følger konstant med på finn.no etter set jeg mangler som ikke er i butikk
lenger.
Begynte å samle for litt under 3 år siden, og elsker komplette set :smiley:
Akkurat nå er det technic som gjelder :blush:

Tog er veldig morro, og lager liv i layouten :wink:
Var veldig imponert over fjellet til Baard med 3 tog i høyden med tuneller og
greier. Har film av den her: youtube.com/watch?v=xpxXsDp7iuA

Har ingen spesielle ønsker mht LEGO til jul, ender opp med å kjøpe det jeg har lyst på selv:/
Men har det siste året jobbet med innkjøp av fire sett via PaB, og har som mål å få disse ferdig så de kan bygges i jula:) Har generelt en plan om å gjøre kål på en del av settene jeg har liggende i løpet av jula, så får vi se om tiden strekker til…

harald-

blir sikkert Parisian Restaurant fra meg selv, så er alt ekstra bonus…og ja jeg er innom div sider hverdag, opptil flere ganger også.

Bare vente på desember lønna nå så kan jeg fråtse litt igjen…eller spare…nei hvorfor det.

steinar

Ja, de fleste av oss er gamle nok til å kjøpe det vi selv vil og det var det jeg tenkte på, men kunne formulert meg annerledes: Hva skal du bygge i romjulen? :slight_smile: Eller generelt bruke siste Legobudsjettsprekk på.

Jeg er i tenkeboksen og planlegger CITYlayout, helst med dobbelt togspor under. Og kanskje litt over.

Hjelper ikke at jeg er litt treig heller;)
Men egentlig er det litt dumt, fram til for 4-5 år siden fikk jeg LEGO i jule og bursdagsgaver og satte veldig stor pris på det. Jeg har fått noe i ettertid også, men skjønner familien syns det er litt vanskelig å kjøpe til meg:p Men når jeg får noe, viser jeg at jeg setter pris på det - uten å si at jeg har det fra før eller at jeg syns settet framstår som helt latterlig:p

Jeg skal legge inn et par Bricklink bestillinger i løpet av kvelden. Årets siste budsjett er delt inn i tre kategorier; deler jeg må ha for å fullføre noe pågående, deler man alltids får bruk for og deler jeg har lyst på men egentlig ikke vet om jeg får bruk for:p

Blir spennende å se. Hold oss oppdatert på framdriften!

Jeg for min del har kjøpt meg Palace Cinema, og bestiller Parisian Restaurant så snart den blir tilgjengelig. Muligens noen Bricklink-bestillinger til noen prosjekter jeg har også før jul.

Ellers holder jeg og kona på med vårt tradisjonelle “Lego-julehjørne” hjemme nå, kommer noen bilder av den etterhvert.

Gaah, kom igjen da Lego, legg nå ut Parisian Restaurant så vi kan få bestilt den i tide før jul da…

Siste frist er i morgen med å bestille før jul, regner med den kommer 17 desember. Håper i alle fall…
Steinar

Sikret meg 10174 UCS Imperial AT-ST brukt for 350kr. Da har jeg noe å pusle med i jula.

Jeg så akkurat at man kan foråndsbestille Parisian Restaurant (og Mærskskipet) for levering 1/1.

Edit 27/12:
Jeg ser nå (bortgjemt i denne tråden) at Lego bare har kansellert disse bestillingene uten å gi noen form for beskjed. Dette er ille nok i seg selv, men at de da kansellerer HELE bestillingen (inkl. evt. utgående salgsvarer) er direkte uakseptabelt.

BTW, hvorfor er den diskusjonen under “Kjøp og salg”? IMO er kjøp-og-salg-grupper KUN til postinger av typen “Jeg selger sett XXXX for Y kr” og “Jeg ønsker å kjøpe sett ZZZZ”, og at alle andre diskusjoner rundt temaet (av type “gode tilbud”, Bricklink-tips og SAH-problemer) bør postes i Generelt.

Tok noen bilder av desember/januar-fangsten i går, og tenkte dette var stedet å poste dem. Godt fornøyd :slight_smile:

Jeg hadde Seattle Space Needle fra før, og kommer nok til å bytte det, men det er det første LEGO-settet jeg har fått til jul på over 20 år, så det var jo litt artig. Ellers må jeg si at jeg er dypt imponert over Parisian Restaurant. Har fått en ny favoritt blant modulhusene.

Figur nummer to og tre fra venstre kommer fra Citizen Brick i sin helhet; det samme gjør alle hodene, babyfigurene foran i bildet - og julegenser-torsoen, som var en bonus hvis man bestilte for $50 før jul. Den måtte jeg bare ha :slight_smile:

Klikker du på bildet kommer du til Flickr-siden, hvor jeg har presentert bakgrunnshistorien til figurene på bildet.

De tre til venstre her har jeg siklet på lenge, det er figurene som har vært delt ut ved en del LEGO Store-åpninger det siste året. Måtte betale litt, men det er flere deler her som har unik dekorasjon, og sånt liker jeg.

Det har jo også han med hvit skyggelue i midten. Han skal være med ut på litt sightseeing i Bergen etter hvert :slight_smile:

Og til slutt måtte jeg bare lage en sesongbetont versjon av s(t)igfigen min…