Tiger i naturtro størrelse

som en god del av dere har fåd med så holder eg på med å bygge en fullvoksen tiger med en tigerunge. Sjølve manualen for designet tilhører til “Aardvark 3D Design” så eg har en manual å følge etter for å få riktig form, men på innsiden så blir det egen design/utførelse for å prøve å øke styrken. for hovedmodellen så blir det brukt technic frå topp til tå som blir integrert med klossene i en forsøk med å låse av så mye av brikkene som mulig. for øyeblikket 29.08.2020 så er eg ferdig med nivå 42 av totalt 82 i manualen, nivå 43 er starten på hodet. til nå så blir det fokusert på bakenden og der er eg på nivå 53. med tanke på antall nivå så har eg passert den magiske 50% grensa som eg er ferdig med. eg skal nå prøv å oppdatere jevnlig med nye bilder under bygginga sålenge nyere bilde viser en tydelig endring iforhold til den forrige bilde.

Den tigerungen er utrolig søt! :slight_smile:

Jeg har ikke fått med meg bakgrunnen for dette prosjektet. Er dette noe du bygger på oppdrag for noen andre, eller gjør du det bare for deg selv og fordi det er moro og kult?
Slik jeg skjønte det fra den “Digitale byggekvelden” så har du tømt de fleste online butikkene for sort og orange. Har du samlet lenge på deler for å kunne starte opp?
Virker som ett rimelig kostbart prosjekt også, det er nok noen tusen deler i den modellen der.

Den fullvoksne tigeren må jo bli komplisert å flytte på da den jo kommer til å bli rimelig tung.

Var å sjekket ut Aardvark 3D Design websiden og nå vurderer jeg om jeg skal kjøpe tegningene til den tigerungen da den var vanvittig søt!

Lykke til med prosjektet videre uansett.
Håper du deler litt bilder med oss og eventuelt kan kommentere litt om byggeteknikkene du bruker. Det kan helt sikkert være til nytte for både nye og gamle medlemmer på forumet.

var nå egentlig på jakt etter en manual for Mario eller Luigi, så kom eg over den nettsiden ved en tilfelle. der sjekket eg lit va han had heilt til eg såg tigeren. då bestemte eg meg der og da egentlig at den sku eg ha. bygginga er nå mest for egen del av fri vilje og at den såg tøft ut og er stor. “go big or go home” som det heiter. før sommerferien så tømt eg nå enkelte type briker for fargene svart, kvit og orange av dei som had 100+++ på lageret og eg sjekket prisene opp mot viss eg bestilte frå lego. enkelt og greit viss du har høyere pris en lego så kjøpt eg frå lego, had eg spurt dei som solgte så had eg kanskje fåd lik pris eller lavere. all bestilling som eg gjor på bricklink er nå gjort blant dei som selger i norge. Ser nå også at per dags dato så har det komt inn fleire klosser til lit lavere pris til min glede :smiley: men det var ribbet for enkelte typer en liten vending når eg prøvd å sikkre meg så mye som eg had råd til. bygginga startet i november, innkjøp av klosser startet 25 september 2019 for en annen prosjekt som eg endte med å slakte for å bruke på tigeren. skudd i blinde så har eg sikkert for allt det eg veit brukt 40,000kr til nå eg veit at eg har passert 30,000kr men ikkje noe meir eksakt en det. heile modellen blir nå byget oppå en trekasse med roterende hjul. som selvfølgelig vart lit breiere en døra :unamused: utenom den uhellet der så er den let å flytte på under bygginga. ska nå prøv å få med lit meir bilder om eventuelle byggeteknikker som eg bruker. som regel så har eg nå improvisert og prøvd meg fram.

Den ble fin :smiley:
Skjønner du valgte den.
Så morro å se underveis bilder. Vil gjerne se fler.

Utrolig fint. Dette vil vi gjerne se live en eller annen gang! Tips: sjekk ut LUGBULK-ordningen vår hvis du ikke har gjort det alt…

godt å høre at det er interesse å få sjå bilder av prosjektet mens det pågår. for då har eg en god nyhet for deg, iløpet av søndagen imorgen så ska eg nok ha klar en ny bilde som viser en del framgang. har egentlig en bilde klar idag, men den er for facebook siden min. så det er nå bare å vente en dag til :wink:

takker. har planer og ønsker om å få den med på PKH om den er ferdig eller ikkje for neste år, viss det blir noe neste år med tanke på dagens situasjon.
vart medlem tidlig i januar, og når eg oppdaget det med lugbulk så var vist fristen for påmelding for i år utløpt. så får nå sjå om eg blir med på neste runde isteden.

11 bokser med minimalt av klosser, 2 tome bokser og 2 såre tomler seinere så har eg noen ferske bilder klar. Neste bilde vil nå ta en stund då eg må fylle opp beholdningen igjen før videre bygging. Om eg begynner med hodet eller jobber meg framover mot framlabbene gjenstår å sjå :wink:

Kult prosjekt! :slight_smile:

Herlig
Liker også underveis bildene!
Og dette blir jo en fantastisk utstillingsmodell som vekker oppsikt nær sagt hvor som helst.
Ser nå hva de oransje brikkene jeg har endel av kunne vært brukt til…
God bygging videre!

Har sett denne på facebook en del ganger - så gøy å se at du er medlem her! Spent på endelig resultat, ser jo flott ut så langt.

på tide med nye oppdateringer inne på siden her å. og så må eg no sei takker for alle kommentarene som da er komt i same slengen :smiley: til nå så trur nå eg at prosjektet faktisk blir ferdig til sommeren 2021 uten problemer. såfremt eg får til å skaffe klossene eg treng underveis :laughing:

skal sei tiden går ja. eksakt 1 år siden eg tok den første beskjedne bilde av prosjektet. at eg har komet så langt på 12 måneder had nå eg ikkje trua på å få til. for dåke som prøver å kjøp oransje 2x4 klosser men ikkje greier å skaffe nok blant norske selgere på bricklink. så er det bare å skylde på meg :laughing:

Tøøøøøft.

er vel på tide med en oppdatering her å før prosjektet blir ferdig. mangler bare leveranse frå Lego i posten, så blir det en siste innspurt for å få den ferdig. såfremt eg ikkje har bommet heilt med antall klosser som mangler da. Det er vel typisk å mangle en del når eg er så nærme målstreke :laughing:

Schwææær!

då vart nå eg omsider ferdig med prosjektet :sunglasses:

11.11.2019: manualen for lego tiger vart kjøpt frå aardvark3ddesign.
19.02.2021: siste side i manualen er fullført.
estimert kostnad 33-35,000.
estimert antall brikker 45-48,000

Makalaust…

Fantastisk :smiley:

Rått, rett og slett. Hvor mange har bygget denne, vet du det?