The Yellow Flash - western tog

Har jobbet med denne en stund nå, og fikk akkurat skvist den inn til Spaghetti Western konkurransen på Eurobricks. Dæven så vanskelig det er å lage tog!!

Post-og-baggasje-vogn, med fungerende skyvedører.

Passasjervogn

Spisevogn

Caboose (har det et godt norsk navn?)

Flere bilder på flickr.

Fantastisk! Igjen!
Må si at jeg ikke var klar over at du drev med tog også. Men du er visst en altmuligkunstner :slight_smile:

Og den fiolette passasjervognen hadde jeg selv faktisk akkurat planlagt å bygge akkurat slik. Har kjøpt inn to stk Harry Potter Knight Bus til formålet :slight_smile:
Men jeg kan vel lage en slik likevel…

Jeg likte spesielt lokomotivet med den litt lange kabinen. Jeg har jo ikke peil på tog så jeg har ingen anelse om det er realistisk eller ikke, men de bildene jeg har sett av damptog til nå så har den vært ganske kort. Men jeg likte den litt lang.

Har du motorisert toget også?

Altmuligkunstner høres bra ut, det vil jeg være :smiley: Har gått og tenkt på å lage et tog lenge, og denne western-konkurransen var triggeren jeg trengte :wink:

Lokomotivet er faktisk inspirert av en DRG 268 (Denver & Rio Grande Western Railroad). Du kan jo google etter bilder av den, og si om du syns det ser realistisk ut :wink:

Jeg har ikke motorisert den. Ikke nok tid, og dessuten måtte jeg nok fikset på endel ting så den ikke kollapser under kjøring :stuck_out_tongue: (et par ting som henger meget dårlig fast…).

Og det er bare å lage lilla togvogner, jo flere jo bedre :smiley:

Fant dette bildet og må jo si det er en slående likhet ja :slight_smile:

Dette er det bildet jeg har hovedsakelig brukt som referanse (siden det er et faktisk bilde av lokomotivet, ikke av en modell av det):

Kjempe kult tog! Utrolig bra! Likte lokomotivet veldig godt! Friske farger på settet som fungerer veldig bra sammen. Veldig bra interiør i vognene også! :slight_smile: Lykke til i konkurransen!

Flott MOC igjen, Cecilie.
Produksjonen på topp, ser jeg…
Brick on!
Bård

Imponerende igjen! Kanskje dette inspirerer tog-folket her til å konstruere flere mocs?

Veldig flott tog! Spesielt lokomotivet ble bra (selv om gulfargen kunne vært byttet, intern spøk :wink: ). Og som tidligere nevt, så er det flere som ønsker å bygge noe tog i dark purple og er også i den katogorien. Bare du som er mer produktiv. Flott bidrag til konkurransen på EB. Lykke til!

Du bare fortsetter å imponere! :laughing:
Like veldig godt konduktørvognen :slight_smile:

Takk takk folkens :slight_smile: Produksjonen er definitivt på høygir for tiden. Har masse prosjekter på gang! :smiley:
Skal ikke se bort fra at det blir flere tog fra meg fremover heller :wink:

Veldig fint tog. Håper vi får se det i Skærbæk.

At det ikke finnes noe godt norsk ord for caboose, skyldes nok at slike vogner er veldig amerikanske.
Det finnes norske vogner med lignende “utkikkstårn” og da er det snakk om bremsevogner.
Ellers så hadde man konduktørvogner for togpersonell, men de ser ikke helt slik ut.

Moderne cabooser blir brukt til lange godstog, og disse passer på at alt er bra med lasten bak. Disse blir gjerne kalt bremsevogner.
Men jeg har uansett kalt sånne vogner for konduktørvogner, ikke nødvendigvis korrekt, men henger igjen :wink:

Caboose er konduktørvogn. Du burde prøvd deg på å lage norske trevogner i lego! :smiley:

Bønna har gjort det med svært godt resultat. Blandingen av brunfarger skaper en fin effekt.