Terrasseblokk

Da har jeg laget den første av 3 (eller 4, vi får se om jeg orker) terrasseblokker, en blanding av forskjellige blokker på Vestli men basert stort sett på Nico Hambros vei 2-14.

Det blir litt mer liv etter hvert, og så er alt modulært (for enklere transport), så det blir forskjellige kombinasjoner hver gang blokkene settes sammen :slight_smile: Det blir også mulig å sette sammen større blokker, avhengig av hvordan de passer best inn i en layout.

Veldig bra! :smiley:

Fint laget terresseblokk :slight_smile:

Veldig stilig!!

gledet meg til å se dette IRB!

spesielt fint i forstørret utgave, når mursteinseffekten synes.

alle gartnerne på Vestli!

Perfekt gjengitt terrasseblokk :smiley:

Skikkelig bra. Kan tenke meg 2-3 av disse i et grønt landskap blir kjempefint.

Dette var jo helt fantastisk!

Eneste jeg har å utsette på denne kreasjonen er at plantene ble litt for “systematisk” og dermed litt monotont. Selv om du har satt opp forskjellige planter på hver leilighet så ble for eksempel alle de rosa blomstene helt like høye. Kanskje sette en 1x1 plate under noen, og en og annen blomst kan du snu opp ned på stilken, og eventuelt velge å ikke ha blomst på en eller to stilker.
Samme med solsikkene, der bør de ha litt forskjellig høyde og ikke peke eksakt samme retning…

Men husene i seg selv var veldig bra!

Får vi se noen bilder fra baksiden også?

Er det interiør i leilighetene?
Kanskje vi kunne fått sett ett bilde av kun én enkel modul?

Det er nok litt rom for variasjon ja, det kommer etter hvert.

Men solsikkene pleier da å peke ca i samme retning (mot sola)? :slight_smile: Har prøvd å få forskjellige høyder på dem, men det er litt vanskelig hvis jeg bruker samme type potte (den har ikke hul i bunnen), så det blir basically barsene som bestemmer høyden. Men ja, hadde planer om å skaffe noen lengre i tillegg (6.5L) og se hvordan det blir.

Ingen bilder fra baksida, takk! Det er flott lagringsplass der for å si det sånn :wink: Hver leilighet er 8 knotter dyp (6 for terrasse + 2 for veggen). Jeg tror dette også svarer på interiørspørsmålet ditt :wink:
Kanskje jeg lager en bakside etter hvert, vi får se.

Flotte, bra med detaljer. Men er det ingen som har parabol der da? :smiley:

Parabol mangler ja, og noen som har hengt ut klestørken. Med bukser og BH’er :slight_smile:

Rigtig pænt :slight_smile:
Synes dog at de 3 træer nederst til højre ikke passer til en altan.
Tremmerne for neden er super!

Parabolantenner ja, det hadde jeg glemt! :astonished: Det blir fikset! Og så kommer det nok mer liv/folk, klestørk, hagemøbler, osv.

Jeg ser at flere reagerer på de trærne der, selv om det finnes mye sånt i virkeligheten. Men ok, jeg fjerner dem :slight_smile:

Takk for innspill!

Nei, nei, nei! Må ikke fjerne en av signaturene til blokkene på Vestli og Stovner. :smiley: Tror enkelte av de trærne er fra når blokkene ble flyttet inn i.

Einar

Finnes det tegninger der ute på noe tilsvarende? Alle innbyggerne i Legoville kan ikke ha store flotte eneboliger som i dag… :slight_smile:

Ser ikke antydning til klesvask som henger ute til tørk, men masse flotte planter (du kan bare VÅGE å fjerne frukttrærne, de MÅ være der, er jo perfekte i en kjøkkenhage…). Denne blokken er jo identisk med flere av de terrasseblokkene jeg har sett. Forresten, er det garasjeanlegg under blokken? Synes å se en innkjørsel.

fint laget, masse fine detaljer. :slight_smile:

Ikke så merkelig - disse blokkene er bare én av svært mange varianter de kom i. De er nærmest serieprodusert, om ikke samlebåndsprodusert, om man kan kalle en terrasseblokk for det. Varianter kan man finne i Rykkinn, Parkveien (i Oslo, kvadratisk, med butikker i kjelleretasjen), Ullernåsen (glassvegger for de ytterste leilighetene) og St. Edmundsvei (kvadratisk design, brun og beige), alle av disse bærer preg av den samme grunnleggende konstruksjonen.

Men, veldig flott gjenskapelse av disse blokkene, Matija! I tillegg til alle forslag nevnt ovenfor, så mangler vi bare de få som er utstyrt med bod!

Imponerende!
Finnes det noen bilder fra starten av byggeprosessen og til det ferdige bygget?
Hadde jo vært interessant med et bilde fra baksiden også…selv om det er en “lagringsplass” :slight_smile:

Jeg har kun to bilder jeg tok underveis (alt gikk veldig fort, egentlig):

…samt ett tatt ovenfra, som viser fliser, første utkast til utebod, samt andre detaljer:

Ingen bilder bakfra ennå.