TELLEVEKT

Legger inn en post med tellevekt slik at de som ønsker å kjøpe kan få muligheten.

Tellevekt:
Fra AliExpress

Fra eBay

Dersom de er tomme i linkene over:
Søk hos AliExpress

Søk hos eBay

Pass på at den du velger inneholder følgende: 500g x 0.01g Piece Counting

De sender visst ikke til Norge :cry:

Jeg får opp “Free shipping to Norway”, og jeg har kjøpt tellevekten min fra den selgeren, så jo, de sender til Norge.

Sender til meg. Jeg kjøpte 2 istad.

Fikk opp samme melding, så det blir vel å kjøpe seg en.

Da prøver vi igjen…

edit: se der ja! Da blir det tellevekt på meg også. Takk for tipset!

Dere som har tellevekt, bruker dere den bare i forbindelse med LUGBULK eller er den jevnlig i bruk ellers?

Bruker den litt opp og ned. Greit å bruke som kjøkkenvekt også =)

Den er selvskreven å ta med på bulksorteringa, men jeg pleier å kontrolltelle BrickLinkkjøp - og noen kjøp er mer tellevektmat enn andre. Sjeldnere jeg har behov for å telle egen samling, og selv om jeg “aldri” blir ferdig med å sortere så hender det jo at jeg blir nysgjerrig på hvor mange technic pins jeg har :smiley:

Akuratt det med Bricklink har jeg tenkt på når jeg har bestilt små deler i mengde. Men forstod nytten da jeg var support teller på årets bulk.

Sortering, ja det er en annen historoe :slight_smile: Kom i gang, men aldri slutt ført :mrgreen:

[size=85]Edit: Litt ordretting[/size]

Bruker den ofte. Når jeg skal sjekke om hvor mange jeg har av noe i forbindelse med feks en moc jeg bygger/skal bygge eller sjekke om det man har fått i en BL bestilling stemmer osv. Kjapt å sjekke og det å telle opp manuelt fra 100 stk og oppover tar tid. Normalt teller jeg opp 25 stk for å justere vekta, ved veldig små/lette elementer noe mer. En slik vekt er et “must” etter min mening :slight_smile:

Takk for tips. Bestilte samme fra ebay så slapp jeg å opprette ny bruker (på alibaba). 88 kr inkl. frakt.

Takk for tipset Chilis. Bestilte en vekt der. Hadde heller ikke bruker på det andre stedet.

Jeg har noe lignende jeg brukte til å balansere blader på rc heli tidligere. er 0.01g oppløsning nødvendig, eller holder det med 0.1g?

Anbefaler på det sterkeste at den har 0,01 gram.
0,1 gram blir for grovt og for mye feilmargin på de mindre/lette elemnetene.

Mine var visst 0.01g, og jeg har to av de. Testa med technic pins, omtrent 0.01g misvisning per pin. men det er ukalibrert da, og dessuten kan det enkelt kompenseres ved å gjøre noen tester. Da er jeg klar for parting i slutten av året! :slight_smile:

I “Transaction History & Feedback” på aliexpress så står det at syv nordmenn/–kvinner bestilte denne vekten, hvoran fem den 7. januar… meget god reklame, Eiker! :slight_smile:

Jeg vet ikke hvor mange som brukte ebay istedet, men der selges vekten rimeligere… og i tillegg fri frakt? det må være noe gæli…

Vi får se om jeg får pakken. Jeg brukte e-bay alternativet. Jeg fikk beskjed at pakken var sendt og med sporingsnr.

Samme her, pakken er på vei. Har aldri ikke mottatt vare kjøpt på eBay. Det var vel fri frakt på alibaba også…?

Har handlet litt på E-bay en periode og alt kom frem.

Edit: Men det er min første bestilling som kommer helt i fra kina.