Tardis

Man kan jo ikke reise til en britisk utstilling uten å stille ut en Tardis eller 10 =)

Så slik ser versjon 1 ut

Digger temaet, stilige klistremerker!
En liten konstruktiv tilbakemelding, dog; er ikke høyde/breddeforholdet litt “off”?
Tenker den kanskje burde vært noe høyere… :wink:

Allons-y!

Takk for tilbakemeldingen :wink:
Syntes det samme selv så jeg bare måtte lage en versjon 2 før jeg la meg.

Klistremerkene er printa tiles fra minifigforlife.com

Ble bedre nå som du har slanka den litt :slight_smile:
Hadde det evt. vært en ide å ha 1x8 tiles i høyden istedenfor 1x6 tiles? Tror høyden hadde blitt optimal da. Men spørs jo hva du har av klosser… :wink:

Supert, takk for tips!!

Personlig har jeg aldri helt skjønt Dr. Who, det jeg har sett har ikke appellert til meg, selv om jeg ellers har sansen både for skuespillerne og for britiske serier. Det er vel en smakssak. Men når det er sagt synes jeg du har forholdt deg veldig bra til referansematerialet her! Og de tilesene er jo prikken over i-en.

Husk bare å bygge den større på innsiden :slight_smile:

Da lagde jeg den i 1x8 høy og det ble jo med en gang bedre det også =)

L@go: Har aldri sett på Dr. Who før :wink: Men man blir jo litt påvirket når man ser andres byggverk når man er i utlandet :slight_smile:

Jeg hadde ikke sett Dr. Who før, men har sett så mye Dr. Who-referanser (T-skjorter, figurer, sitater fra serien) at jeg tenkte at dette var en sci-fi serie som man burde ha sett. Så på vårparten i fjor begynte jeg å se på serien (Netflix).

Må innrømme at den første episoden, som handlet om utstillingsdukker som kom til “live” og begynte å skyte med noe form for pistoler som kom ut av hendene deres, fikk meg til å tenke “eeeh… javel?”. Det tar litt tid å komme inn i denne serien, og ikke alle episodene er like bra, men alt i alt er det en spennende serie. Men uansett; det avhenger selvfølgelig av smaken.

Se der ja, perfekt høyde! Bra jobba! :smiley:

Ah! Den siste der var jo bare perfekt! Nydelig :slight_smile:
Og ja, jeg er Dr.Who fan og er i gang med å se serien for tredje gang nå og er vel på slutten av sesong 1 akkurat nå (ser på Netflix).
Skulle vært morro å se konstruksjonen din innvendig.

Den siste ble jo veldig bra. Var inne på å foreslå det samme som andre her.

Det er ikke før i de senere årene jeg har funnet Dr Who.
Har sett en og annen episode av de gamle seriene men, det var ikke før den moderne utgaven (den som starter med hvor utstillings dukkene kommer til live)
jeg fant ut at det var noe for meg. Man kommer jo inn i historien etter hvert.

Jeg tror man må tenke litt på at Dr Who var i utgangspunktet tenkt for barn og unge når man ser litt sære ting. Men ting har jo bedret seg i den nye utgaven.

Det er nok en litt spesiell serie, og man må klare å komme seg igjennom endel episoder før serien liksom gror på deg. Bør nok også helst ses i kronologisk rekkefølge for å få knyttet bånd til persongalleriet, og gradvis forstå universet (selv om første sesong er høyst snodig, og føles veldig lavbudsjett, noe den nok også var).

Men uansett, bra Tardis det her, selv om jeg ville valgt dark blue :wink:

Skulle gjøre den mer stabil og så ble designet gjort om =)

Har aldri sett selve serien, men mange bilder av kiosken, og denne siste versjonen så skikkelig bra ut!!