Ta med noen min LEGO samling på Skolen, Jobb

Jeg har tat min hobby på skolen, jobb. Jeg har tat med min bag med LEGO. + ANDRETING som ikke er LEGO gjøre.
Jeg vile ta med noen min LEGO samling noe med meg. Derfor tar jeg med min hobby med meg dete er ikke på bare på skolen, jobb.Jeg tar med overralt tili med på ferie, reise. Jeg synes det er ikke flaut heletat. Jeg synes dete kult å ta med min LEGO hobby når jeg er på skolen, jobb. Jeg vil dele dene historen til med Brikkelauget for norske LEGO-entusiaster.

Jon Erling

Litt usikker på om jeg ville tort å gjøre det samme, men nå har jeg hørt rykter om at en av de ansatte på tiltaksstedet mitt har en radiostyrt bil som han har med seg på jobb. Når han er på jobb alene, kjører han bilen rundt i gangene i full fart…kanskje jeg skulle ta med noen klosser i en boks og se hva som skjer, det blir fort litt tungt oppi huet mitt når jeg sitter der foran pc’n i seks timer, litt LEGO-bygging vil kanskje gjøre arbeidet litt morsommere.

I noen måneder nå har jeg hatt Verdensteateret bygningen som jeg har laget i LEGO stående på kontorpulten. Men flyttet nylig til ett nytt kontor og var ikke plass til bygget der for øyeblikket. Men har istede tatt de 6 bilene fra Cars settet #8487 og plassert i vinduskarmen. De tar ikke så mye plass :slight_smile:

Hm, slett ingen dum idé! Jeg har hele Model Team-serien stående i kjelleren grunnet plassmangel, den hadde kanskje gjort seg som hyllepynt på kontoret istedet for å støve ned der den er nå. Takk for tipset!

Eneste jeg har gjort er å bygge minifigurer og har seriene med det på hylla. Ellers sitter jeg ofte og lager ting i LDD. Men jeg har en jobb med mye dødtid, så da er det godt å ha noe å drive med.

Enhver LEGOentusiast burde ha litt LEGO jobben. Har selv som regel 2 - 3 små LEGOmodeller stående fremme på kontoret. Siden jeg deler et forholdsvis lite kontor med en kollega, er det best å ikke stable kontoret fullt av modeller, og har derfor pakket ned resten i kasser som står i bokhyllene.

Godt å høre at folk tar med seg LEGO ut av huset:D
Jeg har for øyeblikket 3 collectible figurer stående på kontoret, men har en plan om å få med meg busser, trikk og tog…vi jobber tross alt opp mot kollektivtransport…

For noen uker tilbake, hadde jeg med 7-8 collectible figurer hvor jeg gav en til hver av de som hadde hjulpet meg mens jeg var hos kunde og leverte et prosjekt. Artig å se reaksjonen til folk, samtlige smilte bredt og bygde de kjapt opp - så nå står det minifigs hos 7-8 stk på jobb (vi er vel 30 ish).

Et bilde sier mer enn tusen ord har jeg hørt

(Hvis noen lurer så er det arbeidsbilen, det er både Maersk toget og tbanen)

Fine greier det der. Men du kjører vel ikke tog i bilen mens du kjører? (Folk gjør jo så mye rart mens de kjører bil…)

Tror jeg tar med skisseblokka mi på tiltak i morgen.

Jeg begynte i ny jobb på onsdag. På kontoret ligger det to gamle togsett som har vært brukt til demo- og testutstyr. Det lover godt. :slight_smile:

Settene er hhv [set]4565[/set] og [set]4512[/set].

Hei alle Lego fans!

Jeg er ny her på forumet, men har de siste ukene vært innom for å se “hva som skjer”. Har fra jeg var en guttunge alltid likt Lego, men som for mange andre så ble også min Lego etterhvert lagt på loftet. I fjor endte de “i arv” til barna.

Så skulle det ha seg slik at jeg for et par uker siden var på loftet å rota litt, da jeg kom over RIS 1.5. For å gjøre en lang historie kort, har det endt opp med både med Mindstorms 2.0 og Tower Bridge - begge kjøpt til far. Siden 40-års krisa er rett rundt hjørnet pluss inspirasjon fra forumet her, tok jeg like godt med meg Tower Bridge på jobben. Endte med litt latter og hoderisting fra noen kollegaer, men den gjør seg utrolig godt her i vinduskarmen. Eneste som bekymrer meg er vel om sola tar knekken på fargene, men heldigvis står sola på kun et par timer om morgenen.

Så går du i Stortingsgata i Oslo, og titter opp mot 2.etg rett over Andy’s Pub, får du et blikk av stoltheten.

Arild

Du er ikke alene om å komme tilbake etter mange år uten Lego. Tipser om at vi skal ha byggemøte på Outland (Oslo) i morgen kveld (onsdag 22.juni) kl. 19, hvor det er mulighet å treffe flere med samme interesse :slight_smile:

Skal se etter Tower Bridge fra 54-bussen i morgen tidlig.

Jeg har sett det, og har vurdert å stikke innom. Problemet er at jeg må jobbe i kveld. Siden jeg heller ikke har muligeheten til å stikke fra en times tid, får jeg komme bedre tilbake neste gang.

Velkommen, høres ut som bra plassering av Tower Bridge:D

Så den i vinduet, var jo riktig så fin. Fullgodt alternativ til adventstake!

Jeg jobber i et kraftselskap og har selvsagt 4999 stående i vinduet på kontoret. Det skulle da bare mangle…

4999 sa meg ingenting…

[set]4999[/set]

[set]4999[/set]

Da skjønner jeg at det var et opplagt valg.