STUD.IO fra Bricklink

Just WOW! Ikke perfekt enda, men anbefales sterkt!

Jeg tipper at mange vil slutte å bruke LDD og Ldraw.
Når man bruker stud.io, så lager det en liste av alle deler man trenger, så kan man bestille dem på bricklink (siden det programmet er laget av Bricklink selv).

Man legger dem kun til i wanted list, slik man gjør med de andre programmene da :slight_smile:

Når man lager en modell på LDD, kommer wanted listen rett på bricklink? Det visste jeg ikke.

Du kan importere LDD-filen i Bricklink.

Men det som ser ut til å være den store fordelen med Stud.io (ikke testet det selv enda) er at de kan gi et overslag på priser direkte i applikasjonen. Dersom du bruker deler i en farge som er spesielt dyre så kan du få beskjed med en gang du legger de til modellen.
Dette vil være til stor hjelp for oss som bygger digitalt før vi bestiller deler til mocs.

Ikke direkte, men man har muligheten til det samme, så det mest positive med dette programmet er nok at man kan laste inn xml fila direkte i wanted systemet på bricklink :slight_smile:

““Testa nå, men får ikke priser direkte inn i programmet :frowning:
Står bare 0 på prisinfo, med plates i gul.””

Man må bare opprette ei wanted list for modellen så henter den info automagisk :slight_smile:

Joda!

Den bugger litt på det der.
Nå fikk jeg prisinfo på alle platene unntatt 1x3 via Model Info knappen, men når man velger 1x3 plata ute i byggeriet så dukker prisinfoen opp.
Dette var på en modell som kom fra LDD.

Jeg synes at fargene er mye lettere å brukke på stud.io enne LDD, og å finne delene er sykt enkelt (når man er veldig godt kjent med bricklink).
Ellers er det veldig greit å kunne se modellen fra flere sider samtidig (vet ikke om det er mulig på LDD) og design er mye finere enn LDD.

Men som sagt, den er ikke perfekt, jeg har vært ganske irritert over flere ting som ikke er like bra som LDD…