Stor sylinder/tank

Hei!

Jeg driver å fikler med et problem.
Jeg ønsker å bygge en tank/sylinder som er omtrent 16knobs diameter.
Desverre har ikke LEGO hatt behov for en så stor sylinder enda, så det finnes ikke så langt jeg kan se noen spesialdele for dette.
Så å bygge noe som er rundt i denne størelsen ser ut som en utfrodring. Selvsagt kan man jo prøve å lage det så mangekantet som mulig å ut ifra dette lage en running.

Noen som har erfaringer eller har byggeteknikker for mitt problem?

Sett enten 1x2 kloss/plate ved siden av 1x1 rund kloss/plate og gjenta. I neste lag forskyver du med 1 knott, slik at det ser ut fra siden som at 1x2 klossen lager en trapp. Dette blir litt vinglete til å begynne med, men blir mer fast etterhvert. Dersom du setter fast 1x2 klossene på 4 steder i sirkelen, vil du med sannsynlighet få til det du ønsker.
Lykke til :smiley:
Baard

Her er noen bilder av den teknikken som baard beskriver:
bricks.stackexchange.com/questio … urved-wall

Jeg har selv bygget noen sylindre som er 16 studs i diameter. Disse kan enkelt stives av med tverrgående bjelker. Se bilder her.
http://m.flickr.com/lightbox?id=6889538498

Takk for gode tips.
Jeg liker designet, men liker ikke helt vekten og prislappen på tanken min :slight_smile:
HAr sett litt på en annen løsning også, legger ut bilde av det i ettermiddag hvis jeg husker det. Det blir en mer Technic-løsning.

Mitt første forsøk på å lage en tank, den blir ikke så flott som baard sitt forslag, men den veier mindre og koster mindre.
Hmm, vanskelige valg dette

LIKER! :smiley: