Stor skuffelse.

Har ventet til i dag 1 oktober for å bestille fra Lego siden det var doble VIP poeng og man skulle få christmas set 1 av 2 Toy Workshop. La merke til at det ikke dukket opp i handlekurven. Byttet til den amerikanse siden og der dukket det opp.

Ringte Lego for å finne ut hva som skjer. De sier at denne promotions med christmas set 1 av 2 ikke blir tilgjengelig for europa før den 15 oktober. Noen her inne som har hørt noe annet?

Henrik

I følge denne artikkelen hos Brickset ser det dessverre ut til at vi må vente til 15/10, ja… :frowning:

Kjipt å bli forskjellsbehandlet…

Hvem dør vel av å vente 15. dager med å bestille :wink: Det handler vel også om forskjellige lagrer og hvor ting sendes fra…

Dette går jo litt frem og tilbake. Tidligere i år fikk jo vi det hvite space promosettet før US, og de gikk av skaftet for de visste ikke engang om de fikk det.

…ingen dør men det skulle sikkert la seg gjøre å få varer/et sett tilgjengelig i flere markeder samtidig…

sovet i timen hvilket sett mener du her?

Generelt er det jo en grell forskjellsbehandling på pris da. Og etter det jeg forstår på for eksempel bricktsar og hans hauls, er retail s@h en ting (60-80% av norsk pris) men tilbudene på tru og tilsvarende kjeder i USA er jo helt perverse i forhold til en og annen kampanje i norge…

Vi er vel flinke nok til å kjøpe, så de trenger ikke å gjøre seg lekre.

brickset.com/article/11646/revie … minifigure
eurobricks.com/forum/index.p … opic=98429

Eller at vi har mer penger enn de i USA.

Logget akkurat inn med VIP-kontoen min på shop.lego.com etter å ha fått en e-post fra Lego og nå ser det ut til at double points er i gang!

Edit: men kan jo være et sjakktrekk å vente litt. Så vidt jeg forstår, kommer det nye Hobbiten-sett 15. oktober! Et par av de ser skikkelig sweet ut.

Edit 2: ser ikke ut til at jule-promo-settet er tilgjengelig enda. Fikk det i hvert fall ikke i baggen min når jeg akkurat prøvde.

Vi var nettopp i USA, og ble faktisk temmelig skuffet over prisnivået der (var i New England, kan jo hende det er store lokale variasjoner). På Toysrus lå prisene generelt vesentlig høyere enn veiledende, mener å huske at f.eks. 31026 kostet 100$ (veiledende er 90$), og det var før sales tax (så totalprisen ville blitt ca 106-110$, avhengig av stat). Altså ca 700 kr, for et sett som koster 750 veiledende i Norge (og som vi fikk kjøpt for 486 kr på Brio når de hadde 35%-kampanje sist lørdag :smiley:).

På lego-stores hadde de vel kanskje veiledende (husker ikke helt), men også her legger de jo til sales tax. Så endel mer å spare her, kanskje.

Dette var en smell :confused:

Om alt går etter planen skal jeg innom en Lego sjappe neste uke og da hadde jeg satsa på å sikre meg dette settet…

Ser ut som dobble VIP poeng og litt reduserte priser er eneste jeg får med på kjøpet :unamused: