Starcraft

For et par år siden ble jeg invitert med på et samarbeidsprosjekt om å bygge Starcraft i mikroskala. På Brickworld I Chicago i år viste vi endelig fram resultatet, og nå er også alle bildene ute på flickr. Prosjektet har vært internasjonalt med medlemmer fra USA, Canada, Belgia, og Norge :wink:
Mitt bidrag var hovedsakelig for Protoss, og jeg har designet og bygget nesten alle Protoss-bygningene og en stor andel av Protoss-enhetene. Mine designs er de som har individuelle bilder her.

Layouten vi satte sammen på Brickworld viser det endelige resultatet når alt kommer sammen:

Starcraft - Protoss base by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Starcraft: Terran by Tim Schwalfenberg, on Flickr

Main Zerg Base by Bart De Dobbelaer, on Flickr

Det ble ganske svært tilsammen:
LEGO Starcraft by Simon Liu, on Flickr

Vi har også laget en video: youtube.com/watch?v=VSEPmqG … e=youtu.be

Flere detaljbilder er samlet i denne gruppen på flickr: flickr.com/groups/2821848@N21/

Starcraft!!! Har brukt mange timer på disse spillene opp igjennom årene. Meget kult lagd, delt med andre Starcraft folk som likte veldig godt Ultralysk og Archons :slight_smile:

Wow!

Oh yeah!

Dessverre null kjennskap til selve spillet uten om at man kjenner til navnet.
Men det er utrolig godt laget.

Atter en gang meget bra!

Juks og fanteri! Det der er IKKE LEGO og det er bare datagrafikk, ingen som kan lage noe sånnt i LEGO vel?

Har ikke spillt Starcraft på en hel masse år og måtte innom youtube og se noen demoer av folk som spiller spillet og det er vanvittig likt det som Cecilie har “fotosjoppa” bilde av :wink:

Men på den annen side så er jo Cecilie dyktig til å bygge så det er kanskje mulig at jeg kan strekke meg til at det faktisk er laget av LEGO deler… kansje? :slight_smile:

Flotte bilder av flotte kreasjoner iallefall.

Enig - jeg klarer ikke å tro på at dette er laget i LEGO uten å se det IRB.

Jeg har altså sett det ferdig oppsatt (og har bilder som kan bevise det) og kan bekrefte at det så imponerende ut med alt utstilt sammen! Selv om ikke jeg heller har noe som helst forhold til spillet kjenner jeg jo igjen dyktig utførte modeller når jeg ser dem :slight_smile:

Den offisielle Starcraft siden til Blizzard på FB har postet dere i dag :slight_smile:

Takker :slight_smile: Det har vært veldig moro å jobbe på dette prosjektet :slight_smile:

Wow :open_mouth:
Vi ble blogget av kotaku.com her om dagen også. Det har tatt litt av på nettet det her.

Var også en kjapp liten snutt i filmen fra Beyond the Brick på YouTube youtu.be/02h3LNwZdoc (ca 23min ut i filmen)

Og siden det er flere som har bilder av dette så er det kanskje virkelig og ikke bare fotosjoppet :wink:

Kjenner ikke spillet, men ser veldig gjennomført ut, og morsomt med samarbeid med mange andre.
Kult med så mange detaljer på liten skala.
Brick on!

Kult prosjekt. Veldig mange bra løsninger på alle de kompliserte formene. thumbs up

WoW! bare fantastisk! :slight_smile:

Jeg har lenge ønsket å lage en enhet fra dataspillet Supreme Commander / Forged Alliance ; “The Brick”

Men jeg er ikke flink med tårlmodighet eller kreativitet =-(