StarCraft II - Versjon 3

Noen og enhver har vel fått med seg StarCraft-prosjetektet nå. Det som startet som et internasjonalt samarbeidsprosjekt som ble vist fram på Brickworld i Chicago i fjor. Til Skærbæk høsten etter hadde jeg med meg min del av prosjektet fra da, pluss litt ekstra jeg hadde kokt i hop for anledningen for å ha en layout med litt mer enn bare Protoss. Men så bestemte jeg meg for å søke om å stille ut layouten på LEGOWorld, og det fikk jeg også, så da var det bare å brette opp ermene og lage en litt mer komplett layout. Det innebar nye terreng-moduler, så vel som å fylle på med Terrans og Zerg. Jeg endte opp med å lage en hel del nye ting og forbedre eksisterende design ytterligere, så da måtte jeg jo bare prestentere utvidelsene mine på nett også. Alle bildene ligger på flickr, og mange av dere har sikkert sett dem allerede, men her er altså resultatet :slight_smile:


StarCraft II: My life for Aiur by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Noe av det jeg er aller mest fornøyd med er tilskuddene til Zergene, og da spesielt Hatchery- og Extractor-bygningene, i tillegg til min egen variant av en Overlord:

Til Terran-basen min så startet jeg med å skulle kopiere arbeidet fra gruppa, men endte opp med å gjøre ganske store endringer på ting, fordi perfeksjonisten i meg så at det var mulig å komme enda nærmere originalene :stuck_out_tongue:

Protoss-arméen min var jo egentlig komplett allerede, men jeg var ikke helt fornøyd med gruppa’s Pylon-design, både fordi den etter min mening var litt for “tjukk” i forhold til originalen, men også fordi jeg faktisk opplevde at StarCraft nerds som beundret layouten faktisk ikke gjenkjente dem som Pylons med en gang. Så da ble det en liten endring på dem også gitt, til noe litt mer “slim” og som jeg syns treffer originalen bedre :slight_smile: I tillegg lagde jeg en ekstra Command Center i blått, slik at jeg kunne ha med både Raynor’s Raiders og Terran Dominion i layouten, siden begge er viktige faksjoner i spillet.

Til Zerg-basen valgte jeg også å gjøre en (tidkrevende!) forbedring på creep-en, nemlig å legge et lag transparente plater/tiles oppå, både for å oppnå en litt mindre glorete lilla farge som jeg syns matcher bedre, og gir bedre kontrast, og også for å skape den litt slimaktige effekten. Terran Dominion-basen valgte jeg å bygge i en veldig annen still enn resten av modulene, for jeg ønsket å plassere dem i en industriell “space platform” setting, som passer best med Terrans :slight_smile:

Jeg vet at alt dette er mest interessant for de som faktisk spiller (eller har spilt) StarCraft, men jeg håper jo at dere andre også syns det er litt artig å se hva man kan få til med Lego i en slik skala :slight_smile:

Imponerenende. Har spilt masse SC selv, så dette var gøy å se.

Dette sier meg jo ingenting, ettersom jeg overhodet ikke har spilt StarCraft. Men det er utrolig imponerende hva du får til på en så liten skala - jeg så jo noen av disse miniatyrgreiene på kloss hold da du satt og knotet med dem i Chicago, og at dette henger sammen og ser så bra ut tar jeg av meg hatten for. Og så er det jo mye pene fargekombinasjoner og dessuten særdeles delikat presentert. Treningkast 6 :slight_smile:

Gleder meg til å kikke nærmere på dette i Trondheim!

Takk :slight_smile:

haha, jo takk for det :slight_smile: Det er ganske fiklete ja, men mye henger overraskende mye bedre sammen enn man skulle tro!

Da må jeg nok dessverre skuffe deg. StarCraft tar ikke turen til Trondheim i år, det ble ikke praktisk mulig denne gangen. Men det er nok ikke siste gangen det blir stilt ut, så det kommer flere sjanser :wink:

Jeg som derimot har spilt StarCraft II, kjenner igjen alt umiddelbart. Jeg digger særlig hvordan du har fått til den organiske looken til Zerg, og kjenner at jeg gleder meg veldig til å få sett dette på GeeKon.

Jeg igjen som L@go er helt lost når det kommer til StarCraft. Selv om jeg har spilt en del, så var nok ikke dette helt min sjanger.

Men utenom det så ser det imponerende ut hva du har fått til. Håper på å få sett litt på PKH.
Er dessverre utenlands denne helgen.

Meget pene layouts! Har spilt både SC I og II mye og kjenner meg godt igjen i det du har laget. “Nuclear launch detected!” Håper virkelig å få sett dette IRL en eller annen gang!

Har ikke noe forhold til Starcraft. Ved første øyekast la jeg ikke merke til skalaen, men da jeg så den ble jeg virkelig imponert. Dette skulle jeg selvsagt likt å se i levende live.

Personlig er jeg svært glad for at disse uhyrlige vesenene er av plast og slett ikke i levende live :slight_smile: