Stand på First Lego League i Trondheim?

Hei
Jeg var på Maker Faire i Trondheim sist helg og traff folk fra FLL. De var veldig giret og hadde kjempelyst til at vi skulle komme og markere oss litt. Jeg sa at jeg ikke har så mye med dette å gjøre, utover å være medlem, men lovte å bringe videre kontakt.

Det skal være finale på Gløshaugen NTNU den 7. november. De trenger dommere på teknisk robotkjøring og banedommere etc + at de er meget interesserte i om vi kan stille med en eller annen aktivitetsstand. Jeg har fått kontaktdetaljer til Morten:
Morten R. Eliassen
Epost: cee@trondheim.kommune.no
Stavset skole
Prosjektleder First Lego League
Mobil: 99 033 034

Er det noen som vil ta tak i dette? Eller er dette feil plass å bringe det inn på?

mvh
Jan Terje Hellemsbakken

Jeg kan ikke svare for Trondheim, men det er absolutt ikke noe feil å ta det opp her.
Jeg vet for eksempel at flere av Brikkelaugets medlemmer er involvert i First LEGO League på en eller annen måte. For eksempel har jeg selv vært FLL dommer i 7-8 år nå her i Tromsø. Som oftest er jeg teknisk dommer (da jeg liker det best og syns min kompetanse blir best utnyttet der) men har også vært banedommer ett par ganger.
Centurius holder også til her i Tromsø og har vært lagleder for ett FLL team, jeg vet ikke hvor mange ganger, men iallefall lenge :slight_smile:

Jeg vet også at det er flere i Oslo-området som har vært dommere der.

Det å være dommer på FLL er kjempemorsomt og man får sett en hel masse veldig kreative unger som klarer å utføre utrolig ting. Det er også morro for meg som er såpass LEGO interessert å se at det fortsatt er stor LEGO interesse både blant alle alderstrinn.

Det kan være litt slitsomt da hele eventet starter tidlig om morgenen og varer til ut på kvelden og med masse unger så blir det jo naturligvis litt støy og bråk som man hører hele dagen lang. Men entusiasmen til ungene og det å få se alle de flotte LEGO-robotene de bygger veier opp for dette. Så jeg kan bare anbefale på det sterkeste at folk her å stiller opp som FLL-dommere!

Hei igjen godtfolk. Fikk en oppfølgingsmail fra FLL Trondheim:

Hei!
Vi snakket sammen på Maker fair, og så vet jeg at du og Morten hos oss har mailet.
Vi er nå godt inne i planleggingen av årets turnering og skulle gjerne ha sett at dere har anledning til å stille enten med en aktivitet for unge «superlegoentusiaster» og/eller som dommer(e) i turneringa. Det hadde vært utrolig morsomt å få slått våre krefter sammen og fått til noe artig! Hva tror du?


Så spørsmålet er om det er noen som har lyst/anledning til å stille opp?