sprekker

jeg har desverre funnet ut at hvis man lar et lego sett stå sammen en stund begynner det å slå sprekker i noen av delene :frowning:

noen som vet hvordan man forhindrer det, eller får mindre sprukkede brikker ??

What?! Noe i veien med luftfuktigheten/temperaturen hjemme hos deg? Jeg har blant annet flere modulhus som står vegg-i-vegg uten at det slår noen sprekker der…?

Fortell litt mer detaljert?

Jeg merker ikke min LEGO sprekker når jeg byger LEGO hus eller andreting av LEGO. Det sprekker ikke hos meg.
Det kan være inneklima som er problemet at LEGO sprekker.

Jon Erling

LEGO har selv sagt at fettete hender under bygging kan være en medvirkende årsak. De har også innrømmet at det kan være problemer med elementer som er 1 stud brede, i skjøten der de to halvdelene av en kloss møtes under forming. Har du mulighet til å ta bilder? Bilder sier mer enn tusen ord vet du :wink: Du burde også melde det inn til kundeservice, jo flere som klager på dette, jo mer alvorlig må de ta problemet.

skal ta noen bilder å legge ut snart :slight_smile:

Hvor lang tid er “en stund” i dette tilfellet? Noen uker, noen måneder eller flere år, eventuelt flere tiår?

Har selv ikke sett noe til dette. Men nå har jeg ikke modellene stående mer enn noen år før de blir revet og sortert ut.
Den eldste modellen jeg har stående er Verdensteateret som jeg bygget i slutten av 2008.

de skjer ikke så ofte da…, men etter et sett har ståt i ca. et halvt år kommer det noen små sprekker, på noen deler. det skjer oftest på Slope 30 1 x 1 x 2/3 (bricklink.com/catalogItem.asp?P=54200) og noen andre små deler.

ser noen nevner temperatur her, hvordan temperatur er det best å ha ??