Spørmål om byggeteknikk (MMF's)

Er det noen som vet om/har linker til sider eller bøker som viser hvordan man bygger plattformene som en MOC står på? Jeg fant noe info om “modular mobile frame” eller “MMF” på denne siden, men det går ikke helt klart frem hvordan disse rammene er bygget sammen: http://brick.jamescook.nu/?p=1851

Har sett på delene han bruker og de ferdige rammene som er avbildet og skjønner ikke helt hvordan han setter dette sammen.

Synes de base plattformene er nydelige og tenkte å lage noen for å stille ut figurer og star wars skip :slight_smile:

Ut ifra det jeg ser er det to brikkehøyder med technic bricks, i mellom dem ligger ett (eller to?) lag med plater, det er disse platene som binder technic brikkene sammen i hver ramme. Så brukes technic pins for å feste hver av disse rammene til hverandre.
Ytterveggen er laget 2x tykk hele veien rundt og har innebygde 1x2 bricks med technic pins på innsiden som fester ytterkantene til rammene.

Modulstørrelsen kan man jo selv bestemme ut ifra hvor stor modellene er og hva som er praktisk. Om man tenker nøye igjennom størrelsen kan man lage dem slik at man kan stappe rammene inn i hverandre når man skal frakte dem/pakke dem bort for å spare plass.

Er det denne typen 1x2 bricks med technics pin som er brukt i ytterveggene for å feste disse til rammen?

Forøvrig takk for svar: Tror jeg skjønner nå hvordan selve rammen er bygd :slight_smile: Dette må prøves :slight_smile:

Ja, det er den brikken.