Sørlandssjekte

I år ville jeg lage noe spesielt til mormoren min til jul, så jeg bygget en sørlandssjekte i samme stil som den hun og bestefar hadde før han døde (for endel år siden).
Båten er komplett med figurer av mormor og bestefar på tur :slight_smile:


Norwegian sørlandssjekte by cecilihf, on Flickr


Norwegian sørlandssjekte by cecilihf, on Flickr


Norwegian sørlandssjekte by cecilihf, on Flickr

Flere bilder: flickr.com/photos/cecilihf/ … 9516173170

Pent! Dette passer jo perfekt med Birgburgs sørlandskreasjoner :slight_smile:

Det var en flott båt.
Ser at de tan trappene ikke var langt unna som rygg på seter i båten.
Vannet var også bra laget.

Oii du er flink! :smiley:
Tenkte det samme MrFuture, så di to med en gang :laughing:

Takk :smiley:

Ja, jeg har en haug av de trappene liggende på byggebordet mitt nå, så de bare slo mot meg når jeg skulle lage setene :smiley:

Som jeg skrev på Flickr: Denne var knall. Kjenner bølge på bølge (…) av barndomsminner skylle over meg, for en sørlending er dette noe helt spesielt. Kan formelig høre dunk-dunk-dunk-lyden :slight_smile:

Jeg er kanskje ikke sørlending, men jeg har tilbrakt hver eneste sommerferie på sørlandet siden jeg ble født, så jeg har mange slike barndomsminner selv :slight_smile:

Veldig fin modell som mottakeren forhåpentligvis ble veldig happy for:)

harald-

Fantastisk fin modell! Jeg har vært på utallige turer i en lignende båt som foreldrene mine eide når jeg vokste opp. Når jeg så modellen din så skjønte jeg at jeg måtte prøve å bygge en slik til pappa. Her er min LDD-skisse, jeg har “stjålet” en del ideer fra deg her. Kalesjen tenkte jeg å klippe ut i stoff og fendere tenkte jeg å feste som du hadde gjort.

Ser veldig bra ut det her Henrik :slight_smile:
Jeg liker måten du har løst vinduene på, det var den vanskeligste biten med hele båten syns jeg.