SoMe konkurranse: Sommerfoto 2024

Vi tar en ny konkurranse med foto av LEGO i det fri.

Varighet: 04. Juni til 25. august klokken 20:00

Denne gangen gjør vi en vri: Det velges tre vinnere som hver får en “Heder og Ære” kloss og noe annet gøy som foreløpig ikke avsløres. Det blir en liten premie, ikke noe stort, men nøyaktig hvilke polybag/sett/figurer blir bestemt senere.

Det blir kåret en vinner for juni, en for juli og en for august. Det er derfor lov til å legge ut 2 bidrag per medlem i juni, 2 bidrag i juli og 2 bidrag i august.

Vi tar også en trekningspremie for hele konkurransen! Vinneren vil få premie, men ikke kloss.

Hvordan kårer vi vinnere? Vel, en upartisk tredjeperson blir spurt om å velge ut sin favoritt uten at de vet hvem som har tatt bildet. Jeg har allerede bestemt ut 1 ansatt i en lekebutikk, en grafisk designer og en 19-åring som ikke driver med LEGO (nei, ikke mine barn). Ingen av dem bygger LEGO annet enn sett for gøy, så vi får andre øyne som ser på bildene på en annen måte enn vi gjør.

Krav:

1. Det må være minst 1 minifigur på bildet. Det kan også være annen LEGO med på bildet.
  2. Alle kan sende inn 2 bidrag pr måned konukrransen foregår - altså 2 i juni, 2 i juli og 2 i august.
  3. Ikke lov å bruke bilderedigering for å få en minifigur inn i et bilde du har tatt. Du må ta et bilde av en faktisk minifigur ute. AI er heller ikke lov. Bidrag som bruker dette blir automatisk disket
  4. Dette telles som 1 konkurranse for de som samler poeng, ikke 3. Det er samme tema og samme opplegg, bare at vinnerne blir kåret ut over sommeren.

Spørsmål? Still dem i tråden, så skal jeg gjøre mitt beste for å svare.

6 Likes

Gjelder Bionicle figurer som minifigurer? Kan eg ta bilde av Bionicle figurer i hagen?

Mitt junibidrag nr 1:
Kermit i sitt rette element

Jeg har drevet med utendørsfotografering av minifigurer i mange år, og har noen tips om noen er interessert:

• Ha alltid med en minifig eller to i lomma. Da er du klar når det plutselig dukker opp ett passende sted å fotografere. (F.eks. kom jeg over denne dammen på sykkeltur i dag og hadde bl.a. Kermit med meg i lomma)

• Hold kamera lavt. Veldig lavt. Bruker du telefonen til fotografering som meg er det triks å holde den «opp ned» så linsen ligge nærmest bakken. Da kommer man mer i høyde med figuren så bildet ikke blir ovenfra og ned.

• Bruk zoom. Når man zoomer inn blir det smalere utsnitt av omgivelsene og det blir lettere å kun få med det man ønsker skal være med. Det er også lettere å få fokusert på den lille minifiguren da.

9 Likes

Eg og Henriette er på tur i Oslo

7 Likes

BrikkeFrue ute å tar litt bilder :slight_smile:

7 Likes

Innhøstinga av markjordbær har startet i Løten.

6 Likes

Vore ei regnfull natt på Tons of Rock!

7 Likes

Moses sitter i mosen og leser 1. Mosebok på denne vakre søndagen😀

7 Likes

Sommer på Hadeland

6 Likes

Fint vær i Billund!

7 Likes

Batman på badeferie

6 Likes

Da har en upartisk 19-åring, som ikke kjenner noen av dere, valgt ut på kriterier hun bestemte selv, valgt at…

“Batman på badeferie” av einarki

er vinneren!

Premie og kloss kommer i posten, men blir muligens sendt i tidlig august for å unngå returer i forbindelse med sommeren.

5 Likes

Da er vi klare for julis bilder!

3 Likes

Hurra! :partying_face:
Tusen takk!

3 Likes

På vei hjem til Gru #1

5 Likes

Gandalf er ute og lufter dyret før høsten kommer

6 Likes

Reiste fra innlandet til utlandet og besøkte Lego House nå i sommer for å leke meg litt.

2 Likes

Hardt å være Viking nå mot sensommeren, han her lengter etter mer finvær og mindre fiender😅

7 Likes

Digger det bildet :heart:

2 Likes

Hehe, takk. Ditt var også ganske bra:)

1 Like