Små engelske rekkehus

For de som observerte meg aktivt plukkende macaronibricks i Skæbæk: Her er de kommet til nytte:

Større bilder av de 3 husa rekka så langt ligger nå på
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=226283
Det kommer til å komme litt flere hus, muligens på begge sida av gata, og i flere farger (det går 12 macaroni til hvert hus, jeg har bare 11 røde Sad ). Jeg er bare såvidt starta på “personligheten” til hvert hus i rekka (har bare bygga i 2 kvelder), både hager og forhager skal bli preget av de som bor i det enkelte huset…
Forøvrig bygges selve husa modulært (2 og 2 etterhvert, håper jeg) med vegger som kobles pent sammen med hullkloss og kobling - og kanskje blir det en liten pub på hjørnet etterhvert?
aj-ml

  • som tydeligvis går mer på tur i engelske småbyer enn i norske…

Hei!
Makkaroni er lange, tynne og hule, et slags rør. Kokes i ca 12 min. Det er noko unorskt, for ikkje å sei: u-germansk noko fra utenfor “vår” kulturkrets. Etter sigende brukes de til tomatsaus.
Brønnklosser (Brunnensteine) eller Fjerddeelskrets (Viertelkreissteine)*finnes det mange av, allerede i Acetat.
Husk at engelske hus har rørledningene (om man bruker makkaroni elelr lego) på utsida. Siden Du bygger gjerne med 1 Nupsies bredde, så passer det jo å bygge engelske hus. Dem er sparsomt med teglstein.
*Navnet stammer fra den tida, da det kun fantes disse, i våre moderne tider har lego kommet med flere andre fjerdedelskretsbrikker i andre diameter. OG med noen, som er litt mere enn en fjerdedelskrets, slik at man ikkje kan bygge en hel krets med dem. Dumme Lego!
Hilsen
Mich.a