Skrekk og gru

Svigers kom tilbake fra ferie i Thailand, og hadde handlet “Lego” til minstemann.

Dette er hva vi på godt nordnorsk kaller “førrbanna majnnskit”.

Her står det altså 5 1x6 klosser på rad og rekke, og skal danne panseret. Sjekk de sjuke avvikene!

Hver kloss var en slåsskamp for å få på. Rent konstruksjonsmessig er det talentløst også. Kan knapt lekes med uten at ting ramler av.

Jeg sliter - denne må ut av huset - men minstemann synes den var kul. Og han hadde aldri sett sniperrifle eller submachinegun i Lego. :wink:
Ender opp å må “bricklinke” denne med ekte Lego. Jeg kan jo heller ikke si at bestefar har kjøpt noe søppel.

Så det må bli en sømløs utskifting under radaren her. Olivengrønn farge blir litt vrient.

Står jo “collect them all” så her blir det nok flere nervepirrende turer til Thailand kanskje?

Haha kveldens beste latter for Lise og meg! :laughing:
Takk for at du delte historien!
Vi kjenner oss helt igjen i en tanks guttungen fikk. Satte på i ene enden og ramlet av i motsatt.
Et ord: plastikk-avfall…og det ble det…

Det der var ett merke jeg ikke hadde hørt om før. Men det er vel like greit etter å ha sett disse bildene så var det ikke noe jeg hadde gått glipp av :slight_smile:

Men det var jo én positiv ting med dette settet: de har ikke kopiert ett LEGO sett.
Mulig de har kopiert en annen LEGO klone, for det er jo vanlig at disse billigmerkene gjør. Og kopierer du deler mange gang nok så blir jo avvikene på delene bare større og større…

Du får putte delene i enn kjøttkvern og male opp delene slik at ingen finner på å skal “redde” delene fra søppelfyllinga. Så kan plasten leveres til plastgjenvinning (dersom plasten kan gjenvinnes da…).

ENESTE positive her, er at du kan undersøke hvordan modellen motstår kraften fra en kinaputt strategisk plassert inni skroget.