Skrekk og gru!

Fireåringen og jeg var på Legohuset og bygde - vi har en leilighet i en gammel, dårlig isolert trebygning vi bruker til Lego. Han bygde politibiler som vanlig og jeg gikk i gang med Ghostbusters brannstasjonen. Huset er som sagt dårlig isolert, så vi bruker å sette på en varmeovn når vi er der nede. Så også denne gangen. Resten kan dere tenke dere selv: Det begynte å lukte svidd, guttungen klagde over rare klosser som “frøs fast” til gulvet, og jeg stupte ned og reddet det hele bort fra varmeovnen. Det var på håret! Han har nettopp kjøpt seg sumppolitiets politistasjon for “julepengene” sine, og politibilen var helt deformert av varmen - og glovarm! Takk og lov at han sa fra!
Han hadde satt seg litt for nærme ovnen fordi det er der det er god gulvplass (har rydda bort alt som kan ta fyr i god omkrets) og varmt… Tør ikke å tenke på hva som nesten skjedde!

Gutten ble helt fortvilet når han skjønte hva som holdt på og skje og så hvor redd jeg ble, men det ordnet seg etter at han ble utropt til dagens helt. Ovnen er byttet ut med en annen og vi mangler bare noen klosser vi ikke fant dubletter av i kassene før politibilen er hel igjen. Så det gikk godt heldigvis!

Gjermund

Hjelpes, bra det ble oppdaga så kjapt!

Vet ikke om du har denne gjengen på standby, men noe sier meg at blått “plastvann” ikke er det beste materialet å slukke en ekte brann med…


(kilde ibrickcity.com)