Skreddersydde klistremerker?

Lurte på om noen vet om en nettside som kan lage skreddersydde klistremerker? “Lego custom stickers” gir mange tilslag hos Google, maaange, men jeg skal “bare” ha et klistremerke som de nummererte i 60004 … bare jeg trenger nummer 3… Noen som vet?


[part]60004stk01[/part]

Ja … jeg kan lage selv, men det blir ikke bra, og det blir så veldig tydelig forskjellig fra orginalene (som jeg har lyst til å bruke).

du kan kanskje kjøpe det for 6 kr originalt, fra lenken som du finner i innlegget ditt :wink: “BL” :slight_smile:

eller se er bricklink.com/search.asp?ite … &colorID=0

Men jeg lurer også på muligheten til å få skrevet ut klistremerker mer proft enn man klarer på en canon bubblejet. Er det noen som trykker merker? Hva kalles den typen merker som lego bruker? navn på papir, fargesett, glans etc…

Med mindre jeg misforstår fullstendig, trenger han et klistremerke med nummer 3 på. På arket er det kun 1 og 2 :slight_smile:

Jeg heier på L@go :smiley:

Tipper minst en av disse klarer dette:
google.no/search?q=custom+vinyl+stickers

Men å matche fargen er nok en utfordring. Mulig de vil ha et merke å teste etter.

Jeg heier også på L@go!

Tenkte kanskje det fantes noen kjente “triks” eller steder som er så kjent at folk ikke behøver snakke om det engang. Jupp, jeg er der… Om det ikke kommer noen gode tips her så kan det hende jeg lar dette ligge til jeg får tak i noe (ahem) “water slide decal”-papir, og forsøker lage mine egne skilt å printe ut. Da lager jeg alle tre, så ikke de tre er forskjellige, i det minste. Så kan det være at de er litt forskjellige fra resten, men, men.

Jeg har heller ikke noen gode forslag men ser fram til en løsning :slight_smile:
Jeg tenkte litt i disse baner å lage egne merker i forbindelse med Bysykkel stativet i Lego.
Men droppet det.

Jeg skannet klistremerker fra for eksempel Palace Cinema og skrev dette ut på glanset papir på en kopimaskin. Siden jeg trengte kun bilde klemt i mellom to glass plater i en Lego dør ramme så slapp jeg klistremerke.
Fant ut at det ikke var store forskjellen her.

Jeg kjøpte meg også noen klistremerker fra ett sett jeg så hadde hva jeg ville ha. Terminalen på selve stativet er en av de.
På samme ark var også bil skilt for en av bilene.

Vil følge med videre for å se om det blir noen gode forslag her.

hehehe… jeg leste posten din tre ganger for å forstå hva du mente med nr 3, men fant ingen tall (technic har som regel nummererte klistremerker, det er de jeg er mest vant til) , men først når L@go forklarte, fatta jeg det. :slight_smile:

Stasjonen kommer til å bli noe slikt:

[attachment=0]60004_fire_station T-edit.png[/attachment]

…For å få plass til brannsjefens bil. Litt viktig om man har lest “Brannbil redder dagen”, derfor også hydrantene. Rev kobler slangen til hydranten, nemlig.

Tror jeg skal forsøke en hobby-sjappe og se etter de “water slide decals”, burde være mulig å spore opp. De må visst lakkes fast, så vet ikke helt hvor bra det kan bli.

Har et eksperiment gående på denne problemstillingen. Har en venninne som driver med scrapping og hun har en elektronisk vinylkutter som visstnok skal kunne skjære ut hva det måtte være. Har kjøpt hvit selvklebende vinyl som jeg skal teste i denne kutteren. Tenker å lage tall og bokstaver i første omgang til bruk på CS-romskipene mine :smiley: . Jeg kommer tilbake med mer info om hvordan det blir.

Kjell-Arne

Jeg kjøpte et par ark på ebay uk for noen år siden til bilbane, men fikk aldri brukt dem. Det finnes både hvite og transp. for både laser og blekk.
Blekkskrevne må som du sier lakkes med klarlakk siden de er vannbaserte.

ALPS lagde skrivere som kunne skrive hvitt og det er kjekt på transp. men de er ute av prod. nå og grisedyre.
Var visst en fyr som fikk laget hvitt blekk til blekkskriver, men så aldri om det kom på markedet.

ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= … 4&_sacat=0

Noen tips: (og billigere ark)
slotforum.com/forums/index.p … opic=58421

Jeg har tenkt å gjøre noe av det samme som deg.
Skal utvide brannstasjonen slik at det blir garasjeplass til litt flere biler.
Hvis du finner noen som lager custom klistremerker, så har jeg mange prosjekt i bakhodet, og vil være behjelpelig med å få til en større ordre hvis det gjør det billigere.

Nå kom jeg på at jeg en gang vurderte Elkjøp, men den gang ville jeg ha større sticker enn den største de leverer (6x8 cm).
Så det ble ikke noe av.
Men om noen vil prøve: foto.elkjop.no/bilder/fotoklistremerker.html

Det ser ut som om de leverer enda større stickers i dag, opptil 100x150 cm.
http://foto.elkjop.no/plakater-og-fotolerreter/selvklebende-plakat.html#pip_details

Disse stickerne skal kunne fjernes, så det blir enklere å bruke LEGO og sticker om igjen. Det kan være noen bruksområder der gjenbrukbarheten er et problem …

Vet ikke hvordan Elkjøp er, men jeg vet at mange fremkallingsbutikker ikke vil fremkalle noe som åpenbart er kopibeskyttet.
Men det er jo verd et forsøk.