Skatter fra havet.

Glem perler og gullskatter !!Man finner litt av hvert når man er ute og snorkler. Har funnet mye rart rundt om i verden i havet , men faktisk aldri Lego! Ikke før nå på Kreta. Der fant jeg nettopp en liten gul 2x2 kloss. Litt slitt i kantene men den skal nok bli brukt til noe :smiley:

Du får ta en tur til Cornwall, da øker nok sjansen for flere skatter :wink:

bbc.com/news/magazine-28367198

Tenkte jeg skulle nevne denne men hadde ikke link. Litt morsomme med den er at det er en del sjø relatert LEGO som man kan finne
Jeg og to andre så noe Lego i en kontainer her om dagen. Ikke mye men noen klosser. Vi spekulerte i om det kunne være mer der.

Ja har sett denne artikkelen, men jeg tror ikke den stammer fra det skipet… :smiley:
Kanskje en snorkletur i cornwall neste gang…

Fra artikkelen:
“If you look at the washed-up Lego, it looks perfect, like it’s just come out of the box.”

Ut ifra bildene tror ingen her er enige i det :stuck_out_tongue:

Det skal veldig godt gjøres å følge havstrømmene fra Cornwall til Kreta, siden det er en relativt sterk strøm ut av Middelhavet gjennom Gibraltarstredet, så det tror jeg du har rett i.

Er nok heller noen unger som har lekt i strand kanten og mistet en eller flere klosser, som senere har blitt tatt med til havs av bølger og sunket.

Morsomt er det jo at man er ute og snorkler og finner en kloss når man har lidenskap for Lego.