Skal til Legoland i juli noen tips.

Skal til Legoland Billund i juli. Noen tips om hvor hva man bør få med seg? Stykt red for at jeg med en gang besøker butikkene og må dra på store poser resten av dagen. Noen som kan dele sine erfaringer.

God sommer til alle

Et godt tips: ikke forvent for mye. Hvis du ikke forventer så mye, oppdager du mange flere ting enn forventet …

Jeg har vært i Legoland to ganger, sist i fjor, og lagde en liste med sikkert 30 kategorier.
Jeg fikk ikke fylt 5 av dem engang. Kanskje var det fordi jeg ikke fant mer enn en av butikkene før det var utsolgt.

God sommer!

Ett tips er jo at butikken er ganske nær inngangen. Om dere har bil så kan du jo gå inn å handle først og så gå ut til bilen med varene for så å gå inn igjen. Jeg gjorde det sist jeg var der. Ikke noe problem å komme inn igjennom porten etter at du har gått ut, bare forklar at du bare skal sette bort varene.

Om jeg ikke husker helt feil hadde de sånne oppbevaringsskap også. Men de var ganske små…

Ellers så kommer det jo helt ann på hva du liker og om du er alene eller har med deg en skokk med unger som helst vil være med på ALLE karusellene :slight_smile:
Jeg likte å gå rundt å fotografere og nyte detaljene i Miniland.

Ett annet tips er å sette av god tid. Skal man få sett HELE miniland godt og samtidig tatt mange karuseller så går det fort en hel dag eller mer…

Siste tips er å IKKE stresse! :slight_smile:

Veldig enig med F0NIX her, å ikke stresse og bruke god tid er veldig viktig. Var i Legoland Deutschland i mai med diverse folk fra Eurobricks, og vi var i parken tre dager, det var passelig avslappet og greit.

Når det gjelder hva du kan forvente å finne til salgs så er det mest interessante at parkene typisk har de eksklusive settene som man ikke får kjøpt i Norge (settnummer i 10000-serien). Dette var i hvert fall tilfelle i Günzburg, så det burde også stemme for Billund.

Ellers har jeg ikke vært i Legoland i Billund på 21 år, så eksakt hva, hvor og hvordan ting er der nå kan jeg ikke uttale meg om :blush: (skal etter planen dit i høst dog, har jo årspass som må brukes :wink: )

Kanskje ikke aktuelt for alle, men man kan faktisk handle i butikken i Legoland Billund uten å gå i parken. Jeg fikk ivertfall lov til det for et par år siden. Jeg finner ikke noe om det på websidene i farten så man bør nok ta kontakt på forhånd for å bekrefte at det går. Jeg gikk i billett luken til venstre for inngangen og leverte inn passet eller førerkortet (Husker ikke) og fikk en halv time på meg til å kikke i butikken. Det bør være nok hvis man har litt peiling på hva man er ute etter.

Angående shopping i Legoland Billund.
For et par år siden fikk jeg og familien også slippe gratis inn i parken etter kl 1800 (når attraksjonene stengte). Butikkene vår åpne til kl 2000 tror jeg. Det sparte oss for litt tid dagen etterpå siden vi allerede har shoppet, selv om jeg måtte innom rotekassene den dagen også :wink:

Jeg tror ikke det er mulig lenger, eller du var kanksje bare heldig. Jeg var i billund forrige uke, og jeg spurte om jeg kunne gå til butikken uten å kjøpe bilett, men jeg fikk ikke lov.

Første gang jeg var der, var det en Miniland-attraksjon jeg ikke fikk sett.
Andre gang var den byttet ut med noe annet. Da var vi 5 dager og det
ble LEGO for over 3000,- kroner … (Vet ikke om det er mye for alle …)
Mamma var den uheldige som måtte være med meg, (i.o.m. at jeg står
som støpt det ene øyeblikket, og er et annet sted på et sekund eller to)
mens pappa og lillesøster tok karuseller og sånt. Men hun fikk tatt noen bilder ialfall.

Kan anbefale den specielle Mindstorms butik, hvor der ofte er tilbud på NXT dele m.v.