Sjøen for alle 12.-21. mars

Det eneste jeg ville ha endret, var at vi hadde vann i forgrunnen, for å ha en fritidsbåtshavn/marina, i stil med hva som finnes i Strömstad og Halden - jeg har nemlig kjøpt blå baseplater for å bygge nettopp det :wink:

Med andre ord, de to radene med mest sørlige baseplatene byttes ut med blå baseplater (Det blå området vil på din foreslåtte layout former en slags L), og veiene omarrangeres. Vannet vil bli den delen av layouten som peker mot besøkerne, ettersom det ikke blir annledning for folk å komme bak layouten. Jeg tenker meg at dommen flyttes litt lenger nordover, for å ha plass til den og parkene, men på bekostning av de små husene. Fokus på layouten skal nemlig være på selve båtlivet.

Jeg tenker meg at vi også kan låne noen av Brikkelaugets blå baseplater til dette.

Nytt forslag:


(de mørke områdene tar jeg med)

Ett ypperlig forslag, som passer utmerket til temaet på messa. Jeg tenker meg at vi satser på den der.

Siden sjøen er temaet kan jeg gjerne bidra med denne lille beautyen (fikk den som gave fra Rick):

Jeg har bygget noen båter:

Seilbåt:

motorbåt:

Jeg skal bygge noen båter til, men dette er alle båtene jeg har så langt:

mere bilder

Flotte båter!
Og så må dere lage ett scenario med en på vannski bak en av de speedbåtene :slight_smile:

Kansje en liten fiskesjark av gammel type hadde passet inn også?

Angående layout syns jeg det burde vært mindre hus og mer viker og sjøområde. Er jo bare å fjerne noen av baseplatene som ligger mot sjøen og flytte hele veien ett hakk bak.
Er vel sjølivet som skal være i fokus?
Få inn noen lastebåter, ett lite redningshelikopter noen haier (ja, jeg vet vi har veldig lite av sånnt i Norge), kansje noen delfiner?

Nei, nå rabler jeg igjen…

Å steike, de båtene så mildt sagt fantastiske ut.

Jeg har vært i kontakt med NORBOAT for ikke så lenge siden. Vi har kun torsdag på oss til å sette opp (det vil si, vi har hele natta til fredag på oss også, om nødvendig), ettersom det må være ferdig til fredag morgen når dørene åpner for bransjefolk og presse. God Morgen Norge kommer også, og vil sansynligvis intervjue en av oss som er der tidlig fredag morgen, dvs. før klokka 7.

Vi har 5 x 2 meter med bordaeral for layout.

Hvem vi være meddommer i byggekonkurransen, forresten?

Og én siste ting. Jeg setter frist for påmeldelse til utstillingen til midnatt natt til lørdag 6. mars. Det er fordi vi skal ha adgangskort, som gir oss visse fordeler som besøkende med billetter ikke får. Disse plukker vi opp ved messen

Liste over bekreftede deltakere:

Freddie
DNL
Quarryman
Matija
Erman

Jeg sender eposten med deltakere i kveld, grunnet helgen. Jeg må også vite når på torsdag dere kan komme! Om flere vil ha adgangskort (inkl. mat, parkering osv.) meld i fra så fort som mulig. Husk at om dere vil ha noe vesentlig stort utstilt på layouten, må det være på plass natt til fredag!

Til byggekonkurransen ønskes det også at vi kan stille opp som dommere, sammen med fag-folk fra båtbransjen. Det trengs én fra oss per dag. I tillegg vil jeg gjerne vite hvilke dager når hvem kan komme. Regner selv med å være tilstede fra fire-halv fem tiden hver ukedag (med unntak fredag 12. mars, hvor jeg er der fra ca kl. 0600 til stengetid), og hele dagene på helgene.

Jeg klarer sannsynligvis ikke å være i lillestrøm før kl. 21.30 på torsdag, men det er mulig at jeg er der tidligere eller seinere, seinest kl. 23.00.

Kan en av dere som kommer ta med noen blå plates? jeg trenger noen på borgen for å få vannet den samme blåfarge som resten, men jeg har selv ikke nok. jeg trenger å låne nok plates for å dekke ca 1/4 av en 48x48 baseplate.

Jeg har nå også bygget en 32x32 plate med strand som går på det stedet jeg markerte på layouten med strand som grenser med min havnbygning.

Er det noen i lillestrøm mellom 21.30 og 23.00?

Vanlige blå plater, dvs. ikke baseplates? Jeg har noen liggende som du kan få i kveld.

Ja, vanlige plater i forkjellige størrelser; 1x2-2x2-2x4-osv.

…jeg sitter og venter på noen bilder av det ferdige resultatet. Noen som var med som kan legge ut noe?

Jeg skal ta bilder på søndag. Den store båten er ikke ferdig ennå, men på torsdag eller fredag skal den ausjoneres bort, så Freddie tar sikkert noen bilder av den før det.

Her er et bilde av modellen (etter gårsdagens 6 timers bygging, feat. Freddie, DNL og meg), samt originalen. Den mangler fortsatt interiør og sånn.
[attachment=1]sx22b.jpg[/attachment]
[attachment=0]sx22a.jpg[/attachment]

Kul båt. Stå på, gutter! Gleder meg til fortsettelsen.
Bård

Fortsettelsen: Båten er nå ute på QXL.no!

hadde det ikke vært bedre å selge den på ebay? Da ville det sikkert ha vært flere interesserte, bla. fra utlandet.
Betyr dette at båten ikke lenger trenger å være ferdig til fredag? jeg kan kanskje komme på lørdag for å gjøre den ferdig.

Det er NORBOAT som i samarbeid med QXL.no og P4 som arrangerer auksjonen - den får med andre ord proff reklame, og det regnes med at det er folk med penger mellom hendene som kommer til å kjøpe den. Og den må fremdeles være ferdig til fredag formiddag, så å gjøre den ferdig på lørdag er nok ikke mulig.

Pen båt, gleder meg til ferdig resultat, men reagerer på qxl auksjonen, sjekk hvem som byr over hverandre nå, umulig for oss dødelige lego fans å være med der??