Sisyphus Kinetic Sculpture

Er det noen her som har sett dette :
Fant linken på mythbusters sin side på facebook.



jkbrickworks.com/sisyphus-kinetic-sculpture/
facebook.com/MythBusters/po … 5853103224

Så den hos de jeg også. Tror nok jeg må prøve å lage den der

Jeg følger med på JKbrickworks YouTube kanal ( youtube.com/user/truedimensions) og så den først der. Veldig kul sak!
Han legger også ut byggeveiledningene til mange av kreasjonene sine og jeg har testet flere av dem.

Denne var flott. Ser fram til å bygge den selv.

Helt sinnsykt kul!
Anbefaler å se videoen i øverste link i første post. Helt fantastisk å se in motion. :slight_smile:

Var også interessant å se filmen hvor JK BrickWorks hadde hentet inspirasjonen fra:
youtube.com/watch?v=DfznnKUwywQ

Hadde vært moro om noen kunne laget en slik software for LEGO slik at vi kunne finne ut hvilke deler vi måtte bruke for å få til en spesifikk bevegelse!
Den softwaren Disney hadde laget gav dem jo total frihet til å lage hvilken nesten hvilken bevegelse som helst og så kunne de printe ut delene på en 3D printer etterpå :slight_smile:
Tenk hvor enkelt det blir å lage roboter med mer realistiske bevegelser med slike verktøy.

Kombinasjonen av elementer fra gresk mytologi representert som et flott design bygget i Lego og realistiske bevegelser basert på avstandene mellom rotasjonspunktene. Flott demonstrasjon av praktisk matematikk. Det er en utfordring å gjenskape naturlige bevegelser basert på direkte start og stop. Dette medfører gjerne høyere akselerasjoner og større slitasje på delene enn nødvendig. Her er flere interessante aspekter for å demonstrere realfag og matematikk i forbindelse med undervisning. Genialt av JK BrickWorks.