Simpson hous hva synns dere?

Da er det nok fordi du ikke er VIP enda. Hvis du bestiller noe småtteri så tar det nok ikke så lang tid før du er registrert som VIP og får opp siden som Andremeist sier.

Selv om den er midlertidig utsolgt så kan man fortsatt legge inne bestilling. Out of stock datoen ville jeg tatt med en klype salt, den kan endre seg (i positiv retning) ganske raskt.

…åt andra sidan så står det jo tross alt…

…i beskrivelsesfeltet på den offisielle YouTube-siden til settet, så det burde vel forsåvidt være tilgjengelig for salg i februar da…? :neutral_face:

Jeg fikk e-post i går at det var tilgjengelig for bestilling. Det er ganske vanlig at VIP medlemmer får tilgang til de nye exclusive settene et par uker før de er tilgjengelig for vanlig salg.

Hvis du vil stille deg lenger bak i køen, så kan du alltids vente til 1 februar med å legge inn bestillingen din. :smiling_imp:

Satser på at det du skriver er riktig, får legge inn en bestilling så snart som mulig…

Nei, har ingen store ønsker om å bli stående lenger bak i køen, det var bare en liten forsikring til meg selv om at settet da måtte være mulig å få bestilt i februar selv om det i så fall er utsolgt i øyeblikket. :wink:

Der var DHL på døren. … jippiii! :wink:

Fikk en epost seint i ettermiddag.

Fikk beskjed om at Simpsons huset var utsolgt og at jeg vil få min bestilling siden en eller annen gang.

LEGO har trukket meg penger for det allerede, men påstår at de ikke vil trekke meg før de faktisk sender ut produktet.
De gav heller ingen indikasjon på når dette kommer til å skje, så det kan jo like gjerne være om 5-6 måneder som om 1-2 dager for alt jeg det.

Er ganske forbanna nå egentlig og vurderer å anmelde saken.

Føler det er ganske uhørt at et produkt blir utsolgt bare noen timer etter at bestillingen åpner og at jeg ikke får noen indikasjon på dette før etter at jeg har betalt.

De har tatt penger fra meg, men vil nå ikke en gang si når de kommer til å sende. Bare en “whop, too bad, ha ha” generisk melding fra de.
Og i tillegg er de frekke nok til å påstå at de ikke vil trekke meg før de faktisk sender.

For alt jeg vet betyr vel det at de kommer til å trekke meg to ganger da eller?

Grrr.

Kim

…og vedkommende kom med Simpsons-huset da, regner jeg med? :wink: Grattis! Heldiggris! misunnelig

Jeg så nylig en anmeldelse av huset på The Brick Show hvor anmelderen sa at han hadde fått en 4 x 2 flat tile i stedet for en 4 x 2 tile med studs (hvis jeg forstod ham rett), så han måtte bruke en av sine egne brikker. Mulig at det er anmelderen som har rotet bort en (evt. brukt feil) brikke selv, men interessant å høre om dette gjelder flere av (evt. alle) settene som har gått ut.


Jeg fikk for øvrig endelig somla meg til å bestille 71006 - The Simpsons House selv i dag. Jeg skulle bestille et annet sett som måtte bestilles over telefon grunnet usikker lagerstatus (“Call for availability”), så jeg slo på tråden til LEGO Norge. Etter å ha snakket med en svært hyggelig frøken på kundeservice, fikk jeg et VIP-nummer som skulle registreres på shop.lego.com (måtte vente noen timer mens VIP-nummeret gikk igjennom div. systemer, gikk ikke å registrere umiddelbart). Ventet noen timer og registrerte VIP-nummeret online, og vips så slapp jeg å se den nedtrykkende meldinga om at de helt vanlig dødelige non-VIPene ikke får bestille huset før 1. februar og fikk lagt inn en bestilling selv. :smiley:

Fikk forresten også fri frakt på bestillingen som jeg ringte inn (selv om den kun var på 100 kr) fordi jeg sa at jeg hadde tenkt å bestille en del fra “Pick a brick” samt noe annet småtteri, som mest sannsynlig kom til å bikke 500 NOK og dermed fri frakt-grensa, men at jeg måtte vente litt med resten av bestillingen for å bli ferdig med brikkeutvalget som jeg trengte. Så da fikk jeg bare bestille produktet til 100 kr for å få VIP-nummeret kjapt slik at jeg fikk bestilt 71006 raskest mulig, sa jeg. Vet ikke helt hvorfor jeg fikk gratis frakt av den grunn, men kan ikke klage; utmerket service! :slight_smile:

Nå skulle det vise seg at det ikke tok så lang tid før jeg hadde bestilt resten av det jeg skulle (som helt riktig bikket 500 kr) heller; det ble bestilt litt senere på kvelden…

Det står “Out of stock, expected ship date 6 Feb 2014”produktsiden (vises kun hvis du er logget inn som VIP) i skrivende stund. Jeg fikk den samme eposten som du refererer til kort tid etter at jeg hadde bestilt, men her så jeg riktignok denne teksten i dét jeg bestilte, så jeg var forberedt på dette. Selvfølgelig surt hvis det ikke stod noe estimat på senere levering / backorder da du bestilte, men utifra det som står på produktsiden, ser det i alle fall ut til at man kan forvente utsendelse 6. februar.

LegoFjotten skrev tidligere i denne tråden…

…så jeg antar (håper) det ikke går så langt uti februar før det dukker opp. Jeg er bare glad jeg fikk ordna meg VIP-medlemskap og dermed lagt inn bestilling før det hadde gått enda flere dager inn i preorder-perioden, for dette settet er et desidert must-have for meg, uansett når det måtte dukke opp… :slight_smile:

Er du sikker på at de faktisk har trukket pengene, ikke reservert dem?

Ja, står som en fullført transaksjon.

Men selv om de “bare” hadde reservert, så er jo det for det samme… de vil jo ikke være tilgjengelig for meg. Sånn sett så har de jo låst pengene, og kan holde på dem så lenge de vil.

Litt misunnelig. Bestilt 1 dag etter deg og i følge trackingen ankom pakken Oslo i dag tidlig kl 08:09… T - 1, and counting… :slight_smile:

Juu, huu!!! Der kom Simpsons i hus!!! :mrgreen:

fikk bestilt min i dag så kommer vel en eller annen gang i februar da. får gå og glede meg så lenge :slight_smile:

Ikke misunnelig i det hele tatt… Neida. :wink:

Det ser forresten (i skrivende stund, i alle fall) ut til at tilgjengeligheten på dette settet har endret seg fra “Out of stock, expected ship date 6 Feb 2014” som det har stått noen dager (og fortsatt stod tidligere i dag) til
“Available Now”. Så hvis vi stakkarer som ikke rakk første “batchen” har flaks, sendes også våre hus ut rimelig snart… :slight_smile: (min står riktignok fortsatt som “Backordered”; bestilte 20/1)

Bestilte noe småtteri fra S@H mandag kveld, dukket opp med DHL i dag, er imponerende rask levering fra LEGO må jeg si. Krysser fingrene for at det samme gjelder Simpsons-huset!

Bare for å korte ned ventetiden litt:
:arrow_right: Animated LEGO Simpsons House 71006 Flash Speed Build

…eller muligens bare gjøre ventetiden enda lengre? :wink:

  • ooog står det plutselig 6. februar igjen, men ordren min er endret fra “Backordered” til “In progress”, så da er vel en ny batch på vei ut… :smiley:

Nå kan man igjen bestille denne. :=) Noen sett noen bilder fra Toy fair London ? Sjefen drar til Tyskland på toy fair messen håper det kommer bilder snart. Mange sett jeg håper tror kan bli bra. Ser også at den Movie båten også blir vip salg i februar. Skal folk ha den? Gleder meg til nye tog settene men sett to små bilder å da ble jeg skuffa :frowning:

Etter hva jeg har forstått har LEGO (som de pleier) lagt ned forbud mot fotografering på standen i London, trolig fordi det etter sigende var veldig mye prototyper og uferdige sett på utstilling. Men du kan lese mange gode beskrivelser på www.brickset.com.

noen andre her som har blitt trekt dobbelt opp for dette settet? bestilte det i går og ble trukket 2149kr da jeg bestilte med bergingsbilen i city serien. fikk mail tidligere i dag at huset var inne på lager, men fikk ikke levert fordi de ikke kunne trekke penger av kortet, og nå har de trekt 1950 kr en gang til. noen andre som har hatt dette problemet?

Det hørtes merkelig ut… Jeg har sjekket i nettbanken nå, og ser kun at 1.999,- er trukket 1 gang hos meg i alle fall…

ja, ringte de og det hadde vært noe krøll. tenkte jeg skulle sjekke ut om de var kommet inn igjen, men beleilig nok er banken min nede for telling… anyway, fikk huset levert på døra i dag så da blir det noe moro i tidene fremover :smiley: