Simpson hous hva synns dere?

Beklager at jeg legger inn spørsmål om spekulasjon. Men når man ser andre set som Taj Mahal, Falcon, Death Star så lurer jeg på om man vet på forhånd hvor mange set som blir solgt.
Har veldig tro på dette settet og trur det kan bli sett sett som stiger i verdi (hvis opplaget er begrenset da).

Mulig vi er litt off-topic nå men jeg skal ikke legge under en stol at jeg kommer til å kjøpe i allefall 2 stk av dette settet. 1 for å bygge og nyte og et uåpnet for fremtiden. Jeg har solgt noen modulhus med 500 kr fortjeneste som har finansiert mer/annen Lego. Fair sak det.

Men vet man på forhånd hvor stort opplaget er?

Og uansett, hvorfor lager de ikke nye sett av de mest populære. F.eks. Taj Mahal, Falcon, Death Star etc.

Jeg tipper de ser det an etter hvor godt et sett selger, ikke så lett å vite på forhånd. Selger det som “hakka møkk”, lager de nok flere. Dog gjelder dette kun mens settet forstsatt er i salg, er det ute av produksjon så er det stopp. De har prøvd en gang før å gi ut eldre populære sett (Legends, 10 ulike sett), men fant vel ut at det ikke lønner seg. Er mange flere potensielle kjøpere på et nytt sett, et relansert sett har mange allerede fra før.

Feks CMF seriene vil jeg tippe har et bestemt antall, lite hensiktmessig å begynne å lage flere av en serie som selger veldig godt når neste serie snart skal gis ut…

Lego taper ikke noe på at utgåtte sett stiger i verdi heller, snarere tvert i mot vil jeg si. Blir jo flere som samler og kjøper Lego da :wink:

71006 The Simpsons House ligger nå ute på shop.lego.com :smiley:
Pris: NOK 1.999,-

Takk for tips! Januar kan virkelig ikke gå fort nok så jeg / vi får tak i dette fantastiske settet! :slight_smile: Interessant utvikling fra Lego.

Nå kan Simpsonshuset bestilles fra S@H!! Jeg har bestilt mitt!

har også bestilt! GLEDE! :mrgreen: :mrgreen:

nå må bare simpson sett komme på rullende bånd :wink:

ghaa enda ikke fått lønn :frowning: får håpe det er noen igjen innen jeg får penger.

Bra jeg har kredtittkort…eller…

Jepp… da er det bare å vente på The Simpson House fra S&H! Det er lenge siden jeg har følt at helga er for lang… :smiley:

Argh! :open_mouth: Skulle akkurat til å bestille, og fant plutselig ikke settet på shop.lego.com lenger da jeg søkte på “Simpsons” (dette lå åpent og tilsynelatende tilgjengelig tidligere denne uken)…

Ved søk på sett-nummeret i[/i] kom jeg til denne siden hvor jeg så at man måtte være LEGO VIP for å bestille, eller rettere sagt; forhåndsbestille, og at forhåndsbestillingsperioden var 17/1 - 31/1. Ser at man blir VIP ved å bestille noe fra shop.lego.com og melde seg på VIP-ordningen, men at man ikke er VIP før man har fått et medlemskort med VIP-nummer i posten og så registrert dette online. Og man kunne vente seg å motta dette kortet innen 40 dager… -og da har preorder-perioden gått ut…

Litt spent på om det er igjen noen av disse settene eller ei da eller om man må vente på et evt. nytt opplag… :cry:

:question: Litt off topic her (beklager), men har noen erfaringer med hvor lang tid det tar å få et VIP-kort i kassa?
Og har jeg oppfattet “påmeldingsprosessen” ovenfor korrekt (at man må vente på kortet med VIP-nr og reg’e dette hos LEGO før man kan handle noe som er VIP-eksklusivt)?
Har noen evt. vært borti noen måte å fremskynde denne prosessen på (få opplyst VIP-nr. pr. email eller liknende)?

Erik:
Jeg kjøpte et nøkkelknippe til 30kr, par timer senere var jeg vip og fikk bestilt Simpson house :wink:

Nå får du ikke bestilt til Norge fra Shop@home, den ligger kun inne med USA og vil ikke endre priser til norsk og tror at du skal ha pakke til USA, selv om min registrerte adresse er Norge… Hmm, ikke lett denne datadriten. :frowning:

Hm, jeg får den opp med norsk pris, men det står out of stock akkurat nå, med 6 feb som utsendelsesdato.
Disse out of stock datoene har jeg sett endre seg raskt dog, sist på Parisian Restaurant.

http://shop.lego.com/en-NO/The-Simpsons-House-71006

Den er midlertidlig utsolgt i Europa. Ingen ting galt med datan :wink:

Flaks jeg var tidlig ute altså!!

Rart, når jeg logger meg inn i Shop@home påstår lego.no at jeg er i USA og ikke i Norge. Og får hverken opp norske priser og heller ikke valg Norge som land.

Har et dørskiltprosjekt som jeg skal bestille en del klosser til, samt noe annet småtteri fra shop.lego.com, så da ordner jeg nok VIP-medlemskap da; men er det da slik at det kun er hvis du bestiller over telefon eller i en LEGO Store at du må aktivere medlemsskapet online? Dvs. at hvis du kjøper fra LEGOs nettbutikk, så er du VIP-medlem så fort du “signer up” (for å si det på godt norsk) ifbm. en bestilling?

URLen du skriver her er samme URL som jeg linket til i et innlegg lenger opp på denne siden, men når jeg klikker på linken kommer jeg bare rett til store.lego.com, ikke noe produktside… Da jeg klikka på samme link tidligere denne uken kom jeg til en produktside for 71006 med norsk pris (1.999,-).

Har vært borti trøbbel med det der selv; jeg søker opp et produkt, velger Norge som land, kommer inn på produktsiden med norske priser. Så fort jeg går videre til et annet produkt, kommer US$-priser opp i stedet, og jeg må velge land for å få norske priser igjen. Mulig noe nettleserkakefeil eller noe sånt… :unamused: