Simpson hous hva synns dere?

Da kom bilde av Simpsons hous nr 71006

MEG VIL HA :smiley:

hvis det der er ekte så skal det garantert inn i samlignen.

Helt fantastisk! Slik jeg hadde ønsket meg. Et fullverdig hus med 4 vegger etc. Ser dyrt ut men helt klart et ‘must have’! Gleder meg som et barn!

Det er ekte ja :wink:

Om alle de andre setta blir like flott som detta så er det absolutt verdt mine penger =D

denne er et must…tror de har truffet blink på denne serien for min del i alle fall.

steinar

Fint simpson bygge sett som nok må kjøpes !. :slight_smile:

Som jeg skulle sagt det selv!

Virker å være et utrolig flott sett. Treffer ikke meg personlig, men kan se at det treffer mange andre. Men dette blir dyr moro tror jeg :smiley:

Denne skal jeg garantert ha. Problemet er om jeg skal kjøpe til meg selv eller sønnen min.

[youtube=wide]zxCIXqYaSPU[/youtube]

Ikke noe problem. Kjøp en til deg selv og en til din sønn :slight_smile:

:slight_smile:

Kjempetøff… de minifigurene er jeg usikker på dog.

Tok forresten ikke lang tid fra den ble spoila, til den offisielle komp :stuck_out_tongue:

Så vidt jeg skjønte var det ikke planlagt at den offisielle skulle komme ut ennå, så planene ble nok ødelagt litt.

TUSEN TAKK for filmen Eiker86!! Fantastisk å få bekreftet at huset/settet er ekte og ikke minst se flere detaljer. Det kommer til å bli et episk sett!

denne blir et must have sett

Wow!! Utrolig kult Simpsons-hus!

Ser at det er gjort noen kompromiss, bl.a. at garasjen står ved siden av huset, ikke innebygget i huset, som i TV-serien:

…og trappa mellom 1. / 2. etg blir plassert feil i forhold til stuesofaen, da den står til høyre og med kortsiden plassert mot trappa, mens i TV-serien står baksiden av sofaen i et annet rom med ryggen mot trappa slik at man ser trappa igjennom en åpning mellom stue og gang), samt at kjeller mangler… -Men her har man selvfølgelig designet med tanke på at huset skal kunne åpnes og lukkes, og det ville vel blitt rimelig dyr modell hvis man skulle laget en modell med plen og bakke for kjellerens skyld, så slikt blir småplukk når man ender opp med en såpass gjennomført modell, synes jeg!

For sammenlikningsformål:
LEGO-modellen: 1. etg. (m/ garasje) ::: 2. etg.
“Plantegning” fra TV-seriehuset)

Jeg så i grunn bare for meg en serie med Simpsons-karakterene med diverse småtilbehør, kanskje en bil eller noe sånt, hadde ikke forventet at det kom en modell med hele huset og hele ensemblet med karakterer, så jeg er storfornøyd! Litt synd at man har endt opp med akkurat disse øyetypene (bilde her)… Bart, Homer og Marge ser ut til å være enten sure eller dopa, mens Lisa ser skikkelig deppa ut… men det er til å leve med. :slight_smile: Ellers ser det bra ut med interiør, verktøybenk i garasjen og mange små snasne detaljer, f. eks. Radioactive Man-tegneserie hos Bart, den åpenbart tyvlånte trillebåren med “Property of Ned Flanders”-merket på i Homers garasje, Lisas prøveresultat med toppkarakter og bulk i venstre forskjerm på familiebilen. Kul grill og stekespade også (sees på oversiktsbildet over karakterene, linket ovenfor). :slight_smile:

Bilder fra “The Simpsons House” finner du på LEGOs Facebooksider (lånt fra Brikkelaugets FB-side…)

Hadde sikta meg inn på 10237 - The Tower of Orthanc som min første ordentlige dyre LEGO-modell (har tidligere kjøpt 7939 - Cargo Train som vanligvis koster 1.699,-, men det var under et 40%-salg i fjor høst, så slapp unna med 1.020,- der), men ser ut som om disse planene plutselig ble skrinlagt inntil videre til fordel for denne modellen. Dette er virkelig et helt essensielt sett, spesielt om man er ihuga Simpsons-fan som meg selv!

The Tower of Orthanc er priset til 1.699,- DKK hos LEGO.com, og velger man norsk valuta på sidene tilsvarer dette 1.999,- NOK.
Etter det jeg kan se på Youtube-siden til LEGO hvor settet blir presentert, ser jeg at Simpsons-huset er priset til 1.699,- DKK, så regner med at denne også får en veiledende pris på 1.999,- NOK.

Spenstig gjort med et så stort sett, det hadde jeg ikke ventet… :open_mouth:

På de offisielle bildene så ser de fleste figurene ganske ok ut, men jeg liker ikke at Marge & Bart figurene skuler til den ene siden. Homer ser også litt sløvere ut en jeg kunne tenkt meg. Mer nøytrale uttrykk er jo mer moc vennlige, men det kommer kanskje flere prints med ulike øyner?

Ender vel sannsynligvis opp med dette settet, men merkelig nok ikke et must for meg selv om jeg er ganske glad i Simpsons.

Denne skal jeg ha!!! Når blir den tilgjengelig?

  1. februar! Forventet norsk pris er 1999kr.