Shop@Home forsendelse til Norge

Noen som har fått noen gode forklaringer på hvorfor vi fremdeles nå i 2006 ikke har fått mulighet til å handle på Shop@home hos LEGO og få sendt varene direkte til Norge?
Har mailet en person i LEGO Norge om saken omtrent en gang i året de siste 3-4 årene og får samme svada svar tilbake:
“Vi jobber med saken og håper å få det til snart…”
Og så har jeg da spurt hva det er som er så problematisk med Norge og har fått svar tilbake at “vi har slike vanskelige toll og avgiftsregler.”
Hvorfor kan man da bestille nærsagt hva som helst annet fra andre webshoper i utlandet og få det sendt direkte på døra eller pr post til Norge uten problemer? Amazon.com eksempelvis og en hel bråte andre som jeg har handlet fra har dette gått helt smertefritt.
Har tilogmed handlet fra forhandlere i USA uten problemer.
Hilsen en som begynner å bli lei av å plage sin søster i Tyskland for å vidresende pakkene til Norge…

Jeg har stilt samme spørsmålet mange ganger til de jeg kjenner i LEGO i Danmark og har stort sett fått det samme svaret om toll og avgifter og fordi vi ikke er med i EU og bla bla bla…
Det er ikke toll og avgifter på leketøyimport til Norge. Det som kommer i tillegg er mva. Noe som ikke skulle skille Norge fra andre land. Virker som det hele er ren politikk. Man kan jo handle LEGO fra f.eks amazon.co.uk.

Thomas wrote:
Det er ikke toll og avgifter på leketøyimport til Norge. Det som kommer i tillegg er mva. Noe som ikke skulle skille Norge fra andre land. Virker som det hele er ren politikk. Man kan jo handle LEGO fra f.eks amazon.co.uk.
Mva er jo en avgift, da Wink Forstår ikke hva denne politikken eventuelt skulle gå ut på, i og med at LEGO som du sier ikke har lagt restriksjoner på amazon.co.uk slik de har gjort med f.eks. amazon.com (TRU).

Det er vel amazon.com selv som nekter å sende ting som ikke er bøker/DVD-er/CD-er/VHS-er til utlandet?

Matija wrote:
Det er vel amazon.com selv som nekter å sende ting som ikke er bøker/DVD-er/CD-er/VHS-er til utlandet?
Hvorfor tror du det? Jeg vet ikke, men jeg har alltid hatt inntrykk av at det er LEGO som har pålagt disse restriksjonene. Det virker da også veldig logisk, siden LEGO-produktene er langt billigere i USA. Jeg vet at en del andre aktører opererer slik, spesielt de som selger elektronisk utstyr.
torerik wrote:
Hvorfor tror du det?
Fordi jeg har kjøpt ting fra Amazon.com og har i tillegg giddet å sjekke sidene deres. LEGO er ikke nevnt i det hele tatt.
Matija wrote:
Fordi jeg har kjøpt ting fra Amazon.com og har i tillegg giddet å sjekke sidene deres. LEGO er ikke nevnt i det hele tatt.
Det kan godt hende at du har rett, men jeg ser ikke hvordan det du sier her skal være noen bekreftelse på at det er amazon og ikke (også) LEGO sine restriksjoner. Men det var kanskje ikke ment sånn Smile Jeg har i alle fall ikke klart å finne noen amerikanske nettbutikker som sender LEGO til oss. Dessverre.

Det har med LEGOs supportsystem å gjøre. Om LEGO ønsket å bare selge, så hadde de nok gjort det, men de har også lyst til å kunne tilby support, bla.a retursendelser og reklamasjoner. Slikt er visstnok dyrt å etablere, har jeg hørt, og det er det som stopper LEGO fra å etablere nettbutikken sin her, for å ikke nevne mange andre land.

Freddie wrote:
Det har med LEGOs supportsystem å gjøre. Om LEGO ønsket å bare selge, så hadde de nok gjort det, men de har også lyst til å kunne tilby support, bla.a retursendelser og reklamasjoner. Slikt er visstnok dyrt å etablere, har jeg hørt, og det er det som stopper LEGO fra å etablere nettbutikken sin her, for å ikke nevne mange andre land.
Kan hende, men LEGO har da support i Norge? Jeg ringte i alle fall et norsk nummer og snakket med en norsk dame da jeg reklamerte på en defekt RCX..