Setting the right expectations

Ikke helt sikker på hvorfor dette var en så viktig beskjed å formidle videre (kanskje noen med lenger fartstid enn meg i AFOL-verden kan opplyse meg? :stuck_out_tongue:), men vi har altså fått streng beskjed om å formidle følgende melding fra Jim Foulds i LEGO:

Nja… Jeg kan se hva de forsøker å formidle, uten å nødvendigvis være i stand til å forklare. Men vi prøver likevel :stuck_out_tongue:

LEGO har jo noen grunnverdier som de forsøker å “selge” med lekene sine. Jeg ser tre poenger; være familievennlig og underholdende, og respektere publikum (?)…

Kan jo se for meg eksentriske kunstnere fra Nederland (av alle steder), som lager 1:1 skala nakenfigurer i LEGO feks… Ikke familievennlig (skjønt, det hadde jo vært morsomt)…
Kan egentlig ikke se for meg hvordan en LEGO-kreasjon skulle være kjedelig, altså ikke-underholdende… Og heller ikke hvordan man ikke respekterer publikum. Hvis det innebærer at en tilskuer vil ta på eller leke med kreasjonen, også gir man ikke vedkommende lov til dette… Vil det være å disrespektere vedkommende? :laughing:

Jeg tolket det hele mer til å bety at LEGO ikke har noen forventninger til hva vi som fans gjør med hobbyen vår. Poenget mitt var vel uansett at dette virket opplagt for meg, så skjønte ikke hvorfor de sa det var så viktig å dele den beskjeden :wink:

Det hele hadde vært lettere å forstå om vi visste hva disse fansene hadde sagt til vedkommende. Uansett, slik vi vet fra våre ulike arrangementer og når vi ellers har møtt hverandre har vi svært ulike oppfatninger av hva som er kult, gøy å bygge/lage og vise frem. Stort sett er det “the brick testament” som har rekorden slik jeg ser det ift nakenhet og vold der noen kunne ta anstøt om det er dette som er problemet. Det kan hende at Lego vil forbeholde seg retten til å la være å støtte opp om events der budskapet kan tolkes som politisk eller religiøst sprengstoff (intensjonelt eller ikke). For Brikkelauget har dette hittil ikke vært noe problem. Vi er snille gutter/jenter i klassen…
:smiley:
Bård

Ja, det mangla noe info her. Cecilie, du kan jo be om mer info om hva disse fansene har sagt.

Sånn for Brikkelauget sin del, så er det viktig at man ikke får for mye prestasjonsangst i forhold til hva et arrangement eller en utstilling skal være. Et lokalt arrangement behøver ikke sammenligne seg med LEGO World o.l. Jeg synes heller ikke det er så farlig om man stiller ut standardsett. Noen virker veldig opptatt av at det bare skal være MOCs. Min erfaring er at de fleste blant publikum ikke har sett eller kjenner til de større settene som modular houses, osv.

Enig. Jeg får se om det går an å få ham til å hoste noe mer konkret om hva som ble sagt…

Språket (eller manglende språkvask) bærer preg av hastverk. Noe har skjedd/blitt sagt som absolutt burde vært presisert i denne kommunikasjonen.

Uansett, det føles ikke som er dette som i særlig grad vedgår oss…

-Erik

Ytterligere info fra Jim om hva som ble sagt:

Så kan ikke se at dette gjelder oss i så stor grad nei :stuck_out_tongue:

Kan det være at dette er relatert til denne spesielle eventen “down under”?

brickventures.com/

Det har du nok rett i :wink:
Kan tenkes du fikk det fra den sjette linja i sitatet fra Jim helt øverst “I had a long talk with a various fans yesterday throughout the day in relation to the Brickvention event and the company’s expectation of the event.”

Men det Jim mener er at LEGO har ingen forventinger til de forskjellige evntsa om hvor mange som kommer. Det er mye som kan skje rundt tidende ett event er.