Sett 3661

Ser at city set 3661 “Bank & Moneytransfer” ikke finnes i katalogen som gjelder fram til juni 2011. På Brickipedia står det derrimot at settet allerede er ute. Mens andre steder igjen ståt mars som utgivelsesmåned.
Noen som har noe informasjon om dette? Ser på bilder at settet er et exlusives sett. Blir det isåfall kun solgt i enkelte butikker, og isåfall hvilke?

http://brikkelauget.no/diskusjon/viewtopic.php?p=9919#p9919

Brickipedia er ikke ett nettsted som tar for seg det norske markedet.
Settet et ikke et Exclusive sett men ett special edition/limited edition.

Uten å vite noe så vil jeg tro at settet kommer i butikken i norge kun via en kjede. slik som [set]8403[/set] og [set]8404[/set]

Så det tar for seg det norske markedet?

Foreløpig kan du bare bestille det på S@H, tror jeg.

Settet ble i dag funnet på BR på City Syd i Trondheim!!!

3661 Bank & Money Transfer er tilgjengelig i BRleker til 499 og TRU til 489. Kjøpte det, #2504 og # 7978 på lørdag. Som tidligere nevnt fortrekker jeg CITY og det var riktig festlig å bygge Bank & Money Transfer! Topp 3 blant settene jeg har bygget i det segmentet (størrelse/prisklasse). Utrolig kul pengetransportbil og tøff minibank og hvelv i banken. Anbefales!

Jeg bestilte #3661 fra S@H og har akkurat bygd det opp.
Kjempeflott sett. Flotte biler.
Jeg likte også farge kombinasjonen gult og marine blått.
Mange flotte detaljer som minibanken og hvelvet. Likte også den nye flatskjermen som hun damen nede i 1.etg har på disken.

Eneste minuset er at banken kansje er litt liten. Men man kan jo godt lage en MOD på denne og bruke temaet i denne banken og bare forstørre den en god del. Tenkte da på size med CC bygg for eksempel.

Ser det er noen få nye deler i dette settet:

  • Brekkhjernet, det er også i en del andre politi/røver sett som har kommet ut nå i år.
  • De store dørene på pengetransport bilen, med sånn klikkfeste slik at de blir stående i åpen stilling. Ser også en del andre hull i rammen til denne døren så det kommer nok flere typer dører/glass til denne rammen.
  • 6x6 tiles. Har ikke sjekket med tipper det er i en del andre sett også. Kan ikke huske å ha sett denne i 2010 så jeg antar det er noe nytt for i år.

6x6 tiles var også å finne i Scala serien på toppen av kjøkkeninnredning/komfyr etc. Har minst et par hjemme i light gray. Men burde vært tilgjengelig i alle farger i det videre…
Bård