Sett 106 Unicef-Truck

Satt å surfet tidligere idag på Ebay og kom over denne

http://brickset.com/sets/106-1/UNICEF-Van

Den billigste går for 1800,- på Bricklink. Dyreste…22000,-
Vel uansett så gikk jeg inn på partslist og ser at denne :

Part 4215apb07 Panel 1 x 4 x 3 - Solid Studs with UNICEF Logo Pattern

[attachment=0]IMG_5594 (800x600).jpg[/attachment]

Ikke finnes på Bricklink!..Så kommer jeg på at jeg har den liggende i en rotekasse med blå Lego. Kjøpte en lot på Ebay ifjor med forskjellige blå klosser, og den lå i den haugen. Har aldri fattet interesse for denne delen. Den er ripete men logoen er i bra stand som det fremkommer av bildet?
Er det noen andre som har denne i samlinga si?

Oi.

Den har jeg siklet på lenge - har hatt en drøm om å gjøre en oppdatert versjon av 106 til dette prosjektet, men har jo selvfølgelig slått det fra meg fordi denne delen er umulig å få tak i uten å ruinere seg.

Artig å se at den faktisk finnes her og der, da!

Skal også sies at den billigste til 1.800 bruker klistremerker i stedet for de printede panelene, så det billigste settet på Bricklink er faktisk 8.500 kroner.

Leste på nett at det kun var produsert 3000 stk av det settet? Det er vel derfor den høye verdien. Ligger et eksemplar på Ebay til 45.000,-…er jo helt hinsides, nesten 850kr per del…54 deler totalt. Det er vel kun det panelet som er spesielt av deler. Sammenliknet med UCS-settene så ser jeg ikke helt den store verdien i dette settet. Et par tusen ja, men flere titalls tusen er drøyt. Og den er ikke en gang MISB den som ligger på Ebay.