Service-togsett 3677

Som Freddie nevnte i denne tråden så er det ett nytt lokomotiv sett på vei.
Selv om alt bare er rykter går det egentlig mot at ryktene blir til ett sett. Det viser seg at 36xx er sett som befinner seg i special/limited edition samlinga som nevnt i diskusjonen på EuroBricks

Bildene finnes her:
http://www.brickshelf.com/gallery/eiker86/Sets/img_0341.jpg

Brickshelf album

vogn 1
vogn 2
servicebil som kan plasseres på vogn 2
vogn 3 og vogn 2
hele toget
ballast loader

på vogn 2 finner man 12v skinne i DBG
på ballast loader finner man 2x2 brick, round med riller i rød
det er to 1x2 hinge på toppen av ballast loader som jeg mener er splitter nye (hint meg gjerne om de hinga er i ett anna sett, mener da om den som sitter på plata

jeg tror dette er ett splitter nytt sett som vil komme =)
tror det er ett service tog med folk fra “jernbaneverket” som fikser sporene og det er jo ett flott sett i det tilfellet

gleder meg til det kommer en bekreftelse =)

Og da kom det bekreftelse =)
Settet kommer i August 2011 =)
Jesper fra vår søsterLUG fant noen fra TLG han kunne spørre =)

:smiley:

Flott tog. Må jo ha ett slikt når det kommer ut (om det kommer ut). Egentlig så er jeg glad for ALLE nye tog som kommer fra LEGO :slight_smile:

Men 12v skinner? Var ikke de første plastskinnene for tog som brukte 4,5v? Mener å huske det var de som kom først. Klarte ikke helt å se om det var 4,5 eller 12v som kom først på Bricklink…
Tidligste settet jeg finner er sett nr [set]113-2[/set] som kom ut i 1966 og det er ett 4,5v sett med slike blå skinner.

Og den hinge saken har nok vært før ja. Eller er jo relativt nytt, men ikke nytt i det settet der når det kommer ut.
bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=92280&in=S

Ganske spøtt egentlig, da jeg akkurat har lagd ett tilsvarene tog i LDD som jeg bestilte deler til i går. Jeg har lagd Di2 og Robol servicevogn som NSB har brukt. Slett ikke ulike disse.

Ja, dette toget gleder jeg meg til kommer.

Det var moro å lese diskusjonen på Eurobricks, hvor de skikkelig analyserte bildene og hva de betydde, og hvordan de kom fram til at den jo måtte være et nytt sett.

men selv etter at det er bekrefta at det er ett nytt sett så diskuterer dem det at det må være ett nytt sett og ikke en MOC :stuck_out_tongue:

er artig å lese.

Gikk i hele gårå tenkte etter at jeg så det toget på lego city standen, og i tillegg så mange prikk like av samme sett.
Ble så gira at jeg ikke tok nok bilder av det settet. Filmen var heller ikke det beste. Toget kjørte for fort :stuck_out_tongue:

Brio Buskerud Storsenter har fått inn 3677.
Utifra det hun i butikken nevnte, vil ikke 3677 bli solgt andre steder enn i enkelte Brio butikker (vil si de ansvarlige som vil ta den inn).
Foreløpig kun i salg i Tyskland og Østerike.

Pris 1499 NOK

Nytt tog ønskes alltid velkommen :slight_smile: Selges også på Kongsberg (i Brio) og er et “must” å anskaffe…

Oooh… jeg som egentlig hadde tenkt å la lommeboka få komme til hektene igjen nå! Får begynne å selge noen av smykkene til kona. Hun kan da umulig trenge alle sammen. :wink:

Litt rart at settet ikke ligger på Shop@Home ennå? Eller er det bare jeg som er dårlig til å lete?

Det lå på Lego noen dager før den ble fjernet igjen. Aner ikke hvorfor egentlig, men kommer nok til å kjøpe denne om en stund. Toys r us som selger denne i USA iallefall og tipper de gjør kommer til å gjøre det her også. Og de har jo ofte noen gode tilbud, så jeg venter til det før jeg kjøper.

Er prisen som Eiker86 sier 1499 endelig eller??? Jeg vil heller ha denne enn den gule settet som er på markeden nå!!!

Eller er det exclusive sett???

Ja prisen er endelig. unntatt hvis du finner den på salg.

Settet er mer en limited edition. Ettersom den kun selges hos Brio. I danmark selges den kun hos Legekæden om jeg ikke husker galt.

Service-togsett 3677 ligger nå på shop&home til pris 1599 :
shop.lego.com/en-NO/Red-Cargo-Train-3677
:wink:

Holy …
Enkelt å utvide til 8-wide … og jeg elsker diesel-tog :wink:
Toxic vaste? Endelig har jeg noe å frakte det radioaktive avfallet fra atomkraftverket mitt med :wink:

Men så var det prisen, da … jeg som nettopp har kjøpt nye kjøretøyer :blush: