September byggekonkurranse 2022

Vi klarer ikke å kvitte oss helt med dette 70-tallet. Som en irritterende, men catchy låt som du får på hjernen en morgen.

Minifiguren slik vi kjenner den I dag ble “født” I 1978, og dette er et tema som alltid er der ute. Det er alltid noe nytt å bygge rundt en spesiell figur du har lagt din elsk på.
Kanskje den nye samleserien har en fin figur du ønsker å vise hvor godt passer inn i en fantastisk liten scene?
Du kan velge hvilken figur du vil som er “født” etter 1978, og fortryll oss med en fantastisk scene til den.

Ingen begrensninger. Bygg så stort eller lite du vil!
Ingen høydebegrensning, bygg så høyt du føler er nødvendig for å uttrykke ideen din.
Kun ekte klosser er tillatt, ingen digitale bidrag. Custom elementer er ikke lov.
Konkurransen er åpen for alle, man trenger ikke å være betalende medlem av Brikkelauget.
Avstemning for å avgjøre de tre beste bidragene vil foregå i en egen tråd der medlemmene av Brikkelauget kan stemme. Etter at avstemningen er avsluttet vil resultatene bli annonsert her.
Hvis det er for få bidrag (tre eller færre), vil kun modellen med flest stemmer få premie.
Man kan delta med så mange modeller man vil, men man kan kun motta premie for ett bidrag.
Modeller må være nye og kan ikke ha deltatt i tidligere konkurranser eller vært postet online før. De må være bygget for denne konkurransen.
For å delta, post ett bilde (maks 800x600) i denne tråden, og legge gjerne inn link til hvor vi kan se flere bilder av modellen (f.eks på flickr eller photobucket), eller høyere oppløsning av bildene.
Alle som blir med i konkurransen, godkjenner at Brikkelauget kan bruke bidraget på sosiale medier. Skaperen (og eventuelt fotografen, hvis det ikke er samme person) blir kreditert med nick eller brukernavn.
Premier kan sendes i posten, hentes i Oslo eller på PKH i Trondheim.
Vinnere vil bli kontaktet via PM for informasjon om tilsending av premie.
Konkurransen er åpen for bidrag til 10.10.2022 kl 23:59:59.
Avstemningen vil være åpen i 2 uker etter at fristen er over og resultatene postes her i denne tråden.
Premier til vinnerne er custom designede torsoer og 1x8 klosser.
Lykke til!

1 Like

Må minifiguren være som fra ett sett, eller kan man mikse og lage egne variasjoner?

Hey, just official LEGO minifigs. Thanks!

Min favoritt-minifig er Snowtrooper fra Star Wars, her i sitt rette element, hvor den har bygget seg en snøborg.

Jeg har brukt minifigen som foto-motiv i mange sammenhenger, og gjort det stort med bildene i ikke-Lego-baserte fotokonkurranser.
Et knippe av mine tidligere bilder med snøtropperen kan ses på Flickr:

https://flic.kr/s/aHBqjzPM6H

1 Like

Min favoritt figur fra den siste samleserien er ridderen!

Den modige ridderen Guinevere på sin trofaste hest redder pyse-prinsen Arthur fra et farlig beist!

Større bilde på Flickr: Brave Knight Guinevere | The brave Knight Guinevere on her t… | Flickr

4 Likes

Gratulerer LarsB!