Samlefigurer Disney

Da har det dukket opp bilde av de kommende Disney figurene.

[attachment=0]Disney.jpg[/attachment]

Ser ut til at det blir blanding av minifig og støpte hoder.
De kommer ut i mai.

Så herlige figurer <3

Noen av dem er bra, andre er jeg mindre begeistret for. Skuffende at Donald, Dolly, Mikke og Minni har vanlige minifig-bein, hadde foretrukket at de hadde bein som var mer i tråd med hvordan de ser ut.

Jeg liker i grunn at de har beholdt minifig bein på de. Det gjør at de beholder mer av Lego-looken og ikke blir bare enda en Disney-plastikk-figur.

Dolly og Donald burde utstyres med svømmeføtter.

Akkuratt der skal jeg være litt enig, Orangsje svømmeføtter ellers så er det greit med Lego style.

Minifigliste:
· Maleficent (Sleeping Beauty)
· Alice (Alice in Wonderland)
· Syndrome (The Incredibles)
· Buzz Lightyear (Toy Story)
· Donald Duck
· Daisy Duck
· Captain Hook (Peter Pan)
· Aladdin i[/i]
· Stitch (Lilo and Stich)
· Cheshire Cat (Alice in Wonderland)
· Mr. Incredible (The Incredibles)
· Toy Story Alien (Toy Story)
· Minnie Mouse
· Mickey Mouse
· Peter Pan (Peter Pan)
· Genie i[/i]
· Ursula (The Little Mermaid)
· Ariel (The Little Mermaid)

Utifra de første bildene synes jeg Donald, Daisy, Mickey, Minnie, Toy Story Alien, Cheshire Cat, Alice, Peter Pan, Captain Hook, Aladdin og Ariel er interessante valg og bra utført, Buzz er også et bra valg, men dårlig utført (mer om det nedenfor), samme med Genie (ikke kjempebeistra for “sveisen”, hadde blitt mye bedre med hode og isse i samme del). Ursula er forsåvidt bra utført, men hadde ikke vært førstevalg i et slikt sett for min del (selv om hun er Ariels “motpart”), og det samme gjelder forsåvidt Maleficent og Lilo (sistnevnte har jeg ikke noe forhold til). Jeg har sett “The Incredibles”, men karakterene derfra er i grunn ikke noe Disneyfigurer som henger igjen så veldig for min del. En ting er at Mr. Incredible er med, men jeg synes i alle fall det er rart at skurken Syndrome er inkludert her, han er en relativt lite kjent figur.

Andre figurer som kunne vært aktuelle er Woody (Toy Story), Ole Brumm, Tussi (og andre figurer derfra), Tarzan, Mowgli, Baloo… -men det kommer vel muligens en Disney Minifigures series 2… :wink: (sikkert lurt å ikke selge alt kruttet i første ladning)

Skjønner ikke hvorfor de har valgt et “vanlig” minifighode til Buzz, da det -etter min mening- allerede finnes en bedre versjon av dette fra før. 7 av de andre minifigs’ene har jo tross alt “spesialhoder” i denne serien. Hodet til buzz er allerede brukt i eldre sett), og ser slik ut:

Ellers står det litt mer info i denne artikkelen hos Brick Toy News.

Mange kule figurer, men et litt… tilfeldig utvalg. Synes godt de kunne fått med Lilo når Stitch er med, og hvorfor akkurat Buzz og Alien fra Toy Story, hvor er Woody og Jessie?

Ellers veldig enig i hodet til Buzz, når du først har sett det som er sculpted ser figuren veldig rar ut med minifig hode.

Siden Lego nå har et tilsynelatende tett samarbeid med Disney (Star Wars, Disney Princess etc) tror jeg nok vi får se flere minifigurer. Og de vil nok ikke ta med alle de “viktigste” figurene i første runde. Det er jo et hav å ta av.

Hm, litt både og i denne serien. Håper inntrykket blir litt bedre når det kommer skikkelige bilder.

Utifra dette bildet så er jeg ikke så begeistret for Mikke/Minnie/Donald/Dolly figurene.

Endel av de andre har litt merkelige ansikter, men det er vel kanskje også bare pga bildekvaliteten?

Uansett, kommer jo til å kjøpe hele serien. Vet aldri når man plutselig finner ut at en av figurene er perfekt for en MOC. :slight_smile:

Artig at det endelig kommer Disney-figurer.
Ole, Dole, Doffen, Langbein, Bestemor Duck, Magica fra Tryll med fler kommer sikkert i en annen Disney serie.
Da blir det vel bygging av Andeby, sjørøverbåten til Kaptein Krok samt fantasiøya Neverland etterhvert. :slight_smile:

Kanskje blir det også noen Disney-byggesett å få kjøpt sånn småningom?

Minnie, Mikke Mus, Kaptein Krok og Peter Pan er de beste figurene etter min mening.

Å nei!

sette av penger på Legobudsjettet
:blush: :laughing:

Og så er LEGO-manden gået i forbund med Mikke Mus, Anders And, Pluto og alle deres venner … :slight_smile:

Ja, nå er det endelig duket for en gjenforening mellom LEGO-mannen, Donald og alle hans venner.
Forøvrig synes jeg det er en langt bedre utgave av Donald her enn den noe “forskremte” minifiguren som kommer ut.

Hvilken Donald-figur henviser du med ordet “her”?

Jeg henviser til Donald-tegningen på vedlegget.
Sammenligner altså den med Donald som man ser på bildet av de kommende Disney-minifigurene.

Da har det dukket opp ett bilde av figurene og ikke bare ett bilde på en eske.
https://disneyparks.disney.go.com/blog/2016/03/new-lego-minifigures-featuring-iconic-disney-characters-debut-in-may/

Fine figurer av kjente Disney figurer neste burde være å lage modell av huset til donald.
:slight_smile:

Og skikkelige bilder på bricktoynews.com/lego-disney … es-photos/

Fine figurer. Måtte bare lage bilene til Donald og Hr Utrolig :slight_smile:

Donald bilen var helt perfekt. Bare få gravert 313 på skiltet