S@H

De tingene man bestiller fra Lego S@H, blir de sendt fra DK eller NO? Trackingnummeret slutter på NO…?

Jeg holder på å legge inn en større ordre og lurer på om dette kan bli stoppet i tollen med de merkostnadene det medfører?

Kjøper man pick-a-brick blir disse sendt fra Polen og ned til Tsjekkia hvor hovedutsending for Europa ligger.
Der vil alt som bestilles bli sendt fra.

Alle ordre blir samlet på paller (bulk) for å minske shippingkostnader, og blir videre formidlet fra Norge ut til kunden som en bulksplitt.

Dette gjelder ordinær shipping. Express har jeg ingen anelse om.

Ok, ordren inneholder ikke PaB.

Men jeg er ikke klokere. Kan forsendelsen stå i fare for å bli stoppet i norsk tolll?
Eller gjør Lego det på en lur måte?

I september bestilte jeg Winter Village Toy + bakery uten at den pakken ble stoppet. Heller ikke 2 stk VW Camper Van ble stoppet. Begge sporingslappene sluttet med “NO”. Ting som kommer fra USA slutter på “US”…?

Som Eiker skriver blir det først pakket og sendt til et sentralt lager i Norge. Der blir det sendt ut til deg som bestiller. Denne omadresseringen skyldes at det er billigere å sende større parti til Norge, men tror hovedårsaken er moms og toll. Det er Lego som importerer det til Norge, betaler moms og sender det så ut til den som har bestilt. All pick a brick går som normal shipping, ekspress shipping er ikke mulig på pick a brick (kun sett).

Ok, supert, så det jeg betaler når jeg bestiller på S@H er den faktiske sluttsummen. Wii! :slight_smile:

Tusen takk for svar!!

http://brikkelauget.no/diskusjon/viewtopic.php?p=6457#p6457

Forøvrig så bestiller du jo fra en norsk nettbutikk :wink:

Beklager at jeg ikke så den andre tråden du linket til før jeg opprettet min egen. Jeg pleier alltid å sjekke slikt men hadde hastverk i sted da jeg måtte få avgårde bestillingen… Kan vi fjerne innleggene/tråden hvis vi rapporterer hvert enkelt innlegg?

Ps; jeg ha følt det før og føler det igjen, jeg er nesten redd for å skrive her inne… enten driter man seg ut med å lage en mulig duplikat av tidligere tråd eller så går man i baret ved å linke til, eller poste noe som lett kan bli advokatmat eller uglesett av noe eller noen. Til eget forsvar er det ikke det mest oversiktlige forumet på nettet. Til eget angrep skulle jeg selvsagt sjekket om jeg kunne finne svaret i annen tråd men det skjedde dessverre ikke denne ene gangen. Unnskyld for det.

Du behøver ikke å være redd for å skrive på forumet Chilis :slight_smile: Når noen poster link til en annen tråd med informasjonen du søker, så er det jo for å hjelpe deg å finne denne informasjon. Det er ikke alltid så lett å søke seg fram til informasjon på forumer, og hvis det blir opprettet duplikate tråder, så har vi jo alltids moderatorer som kan slå dem sammen. Og husk, det er bedre å stille spørsmål, enn å gå rundt og lure :slight_smile: