Robel Motorisering

Heisann !

Jeg har tenkt og tenkt, men jeg har enda ikke kommet på noe som gjør at jeg kan motorisere denne arbeidstrallen her.

Noen som har en idee?

Har også oppdatert den siden sist med litt lys på toppen og på krana :smiley:

-V

En klassisk løsning er å la arbeidstralla “trekke” på en vogn som har plass til motor og/eller batteri.

Er det mulig å lure inn en PF M-motor noe sted? Under førerhytta ville vel være ideelt, hvis det er plass der.
Det eneste stedet jeg kan forestille meg at det kan være plass til batteri er kamuflert som gods. En stabel sviller, for eksempel.

Om du ikke har plass til M-motor, så kan du bruke ferdig toghjul-set med innebygget motor.
Slike som følger med i di nye PF-togene :wink:
bricklink.com/catalogItem.asp?P=87574c01

Som Herman sier, kamufler batteriboksen i en ekstra vogn, eller gjemt i godset :slight_smile:
Da kan jo denne være enklere å bygge inn, enn di vanlige technic-batteriboksene.

bricklink.com/catalogItem.asp?P=87513c01

Her tenkt mye fram og tilbake, men problemet mitt er: Jeg har ingen batteriboks, alt annet har jeg :stuck_out_tongue:

Jeg har tenkt på å bygge om huset på trallen, med en batteriboks. (Jeg har bygget en nesten identisk robel som ikke er helt ferdig enda fordi jeg driver og prøver ut forskjellige løsninger med motor bygging)

Jeg takker for tipsene så får vi se hva som skjer :smiley:

Min Robel ble bygget før PF kom, men har RC styring. Derfor er den styrt med et 9Vbatteri på høykant inne i førerhuset, en 9V motor samme sted med utveksling til hjulene og RC elektronikken liggende i arbeidsvogn som Robelen trekker. RC elektronikken er moddet slik at lysdioden ble kappet og loddet lenger inn på kortet (bygget ellers for mye i høyden). Jeg skal poste bilder så ser du hvordan det er gjort
Baard