Review: LEGO architecture set 21016 Sungnyemun

La ut denne reviewen på Eurobricks først. Men det er jo ikke alle som er innom Eurobricks så da legger jeg det ut her også.

[size=200]Review: 21016 Sungnyemun[/size]

[size=150]Sett Informasjon[/size]

Navn: Sungnyemun
Nummer: 21016
Tema: Architecture (Landmark Series)
Utgitt: Ikke utgitt enda
Antall deler: 328 (som jeg telte selv)
Pris: Ikke tilgjengelig enda

Linker: Brickset
Jeg vil oppdatere prisinformasjon, linker og offisiell sett beskrivelse så snart de blir tilgjengelig.

[size=150]Esken[/size]


Forsiden av boksen.
Som du kan lese på forsiden av bokse, er settet designet av Adam Reed Tucker.


Baksiden av boksen er mer fargerik, og viser målene på modellen og ett bilde av det virkelige bygget.

[size=150]Innhold[/size]


Boksen åpnet. 4 plastposer og instruksjonsheftet var inni.


Forsiden av instruksjonsheftet ser nesten lik ut som forsiden på boksen.


Baksiden av instruksjonsheftet viser modellen fra en annen vinkel.


De fire plastposene med brikker. På dette punktet kan jeg ikke se noen nye deler utenom den 1x8 svarte flisen med teksten “Sungnyemun” på. Men har seinere funnet ut at Dark Green 1x2 Plate er en del som ikke har kommet i denne fargen før.


Fakta side om den virkelige bygningen og første steg i byggeprosessen av modellen.


En tilfeldig side i instruksjonsheftet. Instruksjonsheftet virker veldig mørkt med masse svart på sidene. Men det var ingen problem å lese instruksjonene siden alle deler har ett omriss med hvit strek.


Delelisten ser ut til å ha blitt standard på dagens sett. Veldig bra.

[size=150]Selve byggingen[/size]


Steg 12 i byggeprosessen. Baseplaten er ferdig.
Og siden dette var mitt første Architecture sett så tenkte jeg mye på hvor forskjellig dette var fra standard ett City sett.


Steg 20 i byggeprosessen. Den mørkegrønne hagen og starten på murveggene.


Steg 30 i byggeprosessen. De første radene med murbrikker i veggene er ferdig. Mange små deler. De to bakveggene ser ut til å være speilbilde av hverandre mens frontveggene er forskjellige.


Steg 40 i byggeprosessen. Flere murbrikker på plass…


Steg 50 i byggeprosessen.
Grunnmuren er nå ferdig. Nå går vi over til bygningen på toppen. Første etasje er nesten ferdig her.

[size=150]Ferdig bygd sett[/size]


Steg 53 og bygningen er ferdig. Det var mange små mellom-steg i mellom de 4 siste stegene.
Det er en liten bygning men den er pen. De hellende sideveggene var en fin detalj.


Den ferdige modellen sammen med instruksjonsheftet og de tre ekstra delene.

[size=150]Konklusjon[/size]

Dette er mitt første Architecture sett så jeg har ingen andre å sammenligne med. Og jeg har aldri vært i Korea så jeg kan ikke sammenligne med originalen annet enn mot bildene jeg finner på nett. Men det var morsomt å bygge uansett. Jeg er ikke så sikker på at settet skulle vært ratet så høyt som 12+ år. Jeg ville heller satt 10+ siden det er enkelt å bygge uten noen vanskelige teknikker. Bare masse små plater oppå av hverandre…

[size=100]Design 7[/size] Jeg har bare bilder av den virkelige bygningen å sammenligne med og den ser jo veldig lik de bildene jeg har sett.
[size=100]Bygging 9[/size] En kjapp og enkel bygge opplevelse.
[size=100]Parts 8[/size] Dette settet er ikke for de som vil ha masse deler. Men mørke grønne plater er alltid velkommen hos meg.
[size=100]Value ?[/size] Jeg er ikke sikker på verdien da jeg har fått settet i gave fra LEGO som takk for å ha deltatt på “Build the change 2012” eventet her i Tromsø.

[size=100]Total 8/10[/size]

Flere bilder kan du se her.

Strålende review! Har alle Architecture-settene så langt og skaffer meg nok dette også.

Men det jeg veldig gjerne vil vite er: Hvordan fikk du tak i dette?

Skulle ikke tro du gjorde dette for første gang Fonix :smiley: Dette mestrer du veldig bra!!

Der fikk jeg for ikke å lese alt like godt. Bra belønning dette!