Rette monorail-skinner

Noen som ønsker å selge noen rette monorail-skinner? (Det er lov å håpe…)

[partimg]2671[/partimg]

Skulle gjerne hatt flere selv gitt, så beklager, men ingen av mine er til salgs.

Hvor vanskelig er det å lage monorail-skinner?

Nå vet ikke jeg hvor nøyaktig dagens 3D skrivere er. Men det må være nøyaktig nok for at det lille tannhjulet som drar seg bortover en taggete skinne ikke stopper opp på grunn av for tett eller for stor glippe mellom tennene.

Det er noen som nettopp har lagt ut 3d printede monorail skinner for salg. Problemet er at det er dyrere enn originalene:
shapeways.com/shops/pitr

Grunnen til at de blir så dyre skal være at de må være ganske detaljerte samtidig som det er ganske store stykker plastikk. Se diskusjonstråden på Eurobricks her:
eurobricks.com/forum/index.p … pic=114785

Takk for tips HenrikLego. Purist som jeg er er det kun original Lego som gjelder her :slight_smile:

Er tanninga på monorail den samme som på [partimg]3743[/partimg][part]3743[/part]?

Nei, monorail-motoren har et eget tannhjul som ikke matcher Technic-tannhjulene, såvidt jeg husker har tanningen på monorailskinnene grunnere hakk og de sitter tettere.

Det er korrekt, tannhjulet er veldig lite og “tennene” både mindre og tettere enn technic.

Koster fra kroner 180 på bricklink brukte det er dyrt synes jeg. :open_mouth: