Retro Lego og deler

Jeg holder på å se over min 8860 Car chassis. Men her har deverre tidens tann tatt knekken på strikkene.

Er det noen som sitter på noen av disse eller et godt alternative som kunne kjøpes ?

trenger to strikk type x151
og
1 stk strikk x264

Har massevis av lego strikk, så fint med link :wink:

Jeg prøvde å få bilder men det gikk heller dårlig. Derfor var det mangelvare

her er linker til de to
Liten
http://alpha.bricklink.com/pages/clone/catalogitem.page?P=x151&idColor=11#T=C&C=11

Stor
http://alpha.bricklink.com/pages/clone/catalogitem.page?P=x264&idColor=11#T=C&C=11

Hvis du har de, kunne jeg kjøpt noen av deg ?
Håpet er å ha de før lørdagen.

Sjekket om 10 min når jeg er hjemme fra jobb :wink:

Har 6 forskjellige størrelser. Det er de strikkene som har lett for å bli
morkne og gå i oppløsning.
Kan sende deg 2 av hver størrelse imorra tidlig :wink:

Høres bra ut. Man får bare prøve seg frem på størrelsen.

Her er forøvrig de to modellene.

[attachment=0]WP_20151005_003.jpg[/attachment]

[attachment=1]WP_20151005_002.jpg[/attachment]

Fine “bilene”!

Går med posten etterpå :wink:

Supert.
De tørker ut og blir morkne over tid så det er ikke rart at strikkene her er borte. Men jeg tror jeg ikke ordnet med nye strikker da jeg bygde opp 8860 igjen.

Vil du ha noe for de?

Nei skal ikke ha noe for dem :wink:

Takk til Andrew så er strikkene nå på plass i 8860 og klar for retro Technic bordet.

Her er det siste modellen jeg tar med.

[attachment=0]traktor.jpg[/attachment]

Er det noen som sitter på noen gamle norske Lego kataloger fra 1977/78 som kan sjekke hva faktisk 853 Auto Chassis het.
I følge Brickset bruker de Car Chassis om både 853 og 8860 men det er en UK oversettelse. Men på Bricklink brukes Auto Chassis om 853 og Car Chassis om 8860.

Hva var riktig i norge. Jeg mente vi brukte Auto Chassis?

Fant i originalboksen jeg har (!) med settet 853 en liten brosjyre som heter “Teknikk som i virkeligheten” der alle settene er beskrevet. Der heter settet: “Lego automobil-chassis 853”

Du har god husk

Takk Baard. Det var jo ikke så langt unna det jeg husket:-)

Akuratt det med “Teknikk som i virkeligheten” husker jeg stod på en merkelapp på eskene på de første settene.

Her på min eneste eske som har sluppet unna kasting.
[attachment=0]851 Traktor.jpg[/attachment]