Retro Arcade

Begynte på dette 16x32 prosjektet for noen måneder siden men har først nå fått tid til å gjøre det ferdig. Litt justering på taket så tror jeg det holder. I min spede ungdom jobbet jeg i en spillehall her i byen på `si, eller rettere sagt hang og slang. Uansett, en klassisk spillehall/internetcafe har vært i tankene når jeg laget dette som er det første i serien av en rekke tilsvarende småbygninger som har en mer eller mindre viktig funksjon i en by-layout. Kidsa må ha tilbud på fritiden.

1 etg. er butikk med noen spilleffekter og boblerør ved disken. Skal komme en SWfigur/statue der også. I 2. etg. finner man internetcafe/LANspilling, vanndunk og forløpig èn spilleautomat. Denne typen etablissement kan til tider være plaget med innbrudd da det ofte er en del kontanter i spilleautomatene. Derfor er både for- og bakdøren godt sikret med gitter etter stengetid.

Tøft! Bygningen i seg selv er jo veldig streit, men det er detaljene som gjør dette til noe eget. Alien Conquest-hodet i vinduet, Minecraft-figuren på veggen, ARCADE-skiltet (veldig tøft dekal - egenprodusert, går jeg ut fra?) og ikke minst veggmaleriet - her har det vært mye kreativitet i sving. Godt jobbet :slight_smile:

Tusen takk for feedback L@go, det er kjekt å få! :slight_smile:

Stilig bygg, elsker sideveggen. Kule detaljer inne også, likte slush maskinen godt.

Morsomt bygg! En slik spill-hall skiller seg ofte ut i landskapet i virkeligheten også, noe denne også gjør blant de andre modulære husene. Bra jobba! Du må ikke sperre den fine Pacman-“tegningen” inne inntil et annet modulær-hus nå da. :wink:

Hei! Jeg har gjort noen forbedringer og fått lagt det ut på Lego Ideas. Selv om mine forventninger er svært lave synes jeg det er kjekt å vise det frem for et større publikum og ikke minst se hvor langt det kan nå.

Jeg vil sette umåtelig stor pris på alle stemmer jeg måtte få. -Bruk din stemmerett!

På Instgram og Lego Ideas bruker jeg chilis_no som nick

ideas.lego.com/projects/78146

Stilig! Pac-Man på siden av bygningen var jo helt genial! :slight_smile:

EDIT: Har stemt! :slight_smile:

Jeg så det når det dukket opp her, Det er et artig designet bygg som passer temaet.
Har gitt min stemme.

du har fått min også!!!

Tusen takk til dere :slight_smile:

Hvis noen av dere også er brukere av et spill/gamer forum ville jeg satt umåtelig stor pris på om det kunne tipses der også. Hele bygningens innhold og design handler jo om spill og data!

Bra byggverk med en veldig kjent spill figur !.
Hadde en spille hall på hjemstedet i mine yngre dager den lå i en kjeller.
Har forsatt pacman på atari 2600 spill maskin fra 1977.
:smiley:

God ide, fine detaljer. Jeg hadde kjøpt den.
Gammel gamer liker slikt.
Har stemt.