REN NORSK LEGO BUTIKK!!

Da blir sannsynligvis drømmen virkelighet.
En ren Lego butikk (mellom 95 og 100% blir lego) skal åpne i slutten av 2016 eller i begynnelsen av 2017 i Bergens sentrum.
Det eneste som står i veien er lokalet, håper det ordner seg snart.

Her blir det mulig å kjøpe:
-Mer enn 3500 forskjellige løsebrikker
-Brukte og nye minifigs
-Identifiserte minifigs i poser
-Komplette minifigs serier
-Vanlig sets
-Exclusive sets
-Minifigs i rammer
-Lego smykker
-Lego kunst
-AFOLs creations!!
-Og mer og mer…

Det blir:
-Konkurranser
-En daglig tilbud på sets eller løsebrikker
-Hvis lokalet blir stor nok, blir det mulig å samle AFOL folk en kveld i uken…
-Og mer og mer

Jeg trenger deres hjelp til to ting:
-Først vil jeg gjerne vite hva dere kunne ønske dere i en sånn butikk
-På det andre trenger jeg deres hjelp til å lage kule Lego modeller. Deres modeller kommer til å bli utstilt i butikken sånn at barn og voksne vil se dem når de går forbi butikken. Det blir mulig å selge modellene hvis dere ønsker det (jeg kommer ikke til å ta kommisjoner på modellene). Dere vil hjelpe meg med å ha den kuleste lego butikk, jeg vil hjelepe dere å selge noe modeller).

Hva tenker dere om dette?

Jeg vil anbefale UV-filter i vinduet, og LED-belysning.

FANTASTISK :smiley: Endelig noe spennende som skjer på vestlandet også

Dette blir dyrt for oss vestlendinger…

Det viktigste er vel at du kan tilby ting som ikke de vanlige lekebutikkene i området gjør da det kanskje er vanskelig å konkurrere på pris. Løsklosser er vel det som ville interessere meg mest i tillegg til utgåtte sett.

Å stille ut egne kreasjoner kunne sikkert vært gøy. Selge dem er vel gjerne ikke så vanlig :wink:

Dette var en hyggelig og kjærkommen overraskelse! Dersom du får godt utvalg og snille priser til Brikkelauget-medlemmer (hint, hint) så kommer vi garantert på besøk! Har for øvrig sendt deg en PM, diskuterer gjerne potensielle aktiviteter osv!

Ja, UV filter er en veldig god idé.

Skal prøve å få på plass en rabatt for brikkelauget.

Ellers nei, det blir ikke for dyrt for dere. Målet mitt blir å alltid bli billigere enn BR og Outland. Det blir nok umulig å konkurrere mot lekekassen eller extraleker med sånn 40% rabatt, men jeg kommer alltd til å ha noen gode pristilbud, og kommer alltid til å tilby ting som de andre ikke har.

Thumbs up!!! :smiley:

Nei jeg mente vel heller at det nok blir mer Lego kjøp enn før hvis vi får en ren Legobutikk i Bergen. Snakket jo litt med deg i går da jeg hentet PR og dette høres veldig bra ut. Håper du finner et godt egnet lokale.

Søren, i dag skulle jeg takke ja til et lokale i Bergens sentrum, men plutselig minnet kjæresten min meg at jeg hadde ti uker pappaperm å ta i perioden april, mai, juni…
Det hadde jeg helt glemt! Kan ikke drive butikk med to små unger i armene mens samboeren jobber.
Må utsette alt, veldig kjedelig, jeg hadde nesten alt på plass med lego og andre aktører…
Ja ja, da satser vi å åpne i august, seneste september.

Men det var en god nyhet, jeg kommer til å bli en offisiell lego seller i løpet av de nærmeste dagene.
Gode tilbud er snart på vei :slight_smile:

Så bra! Dumt det ikke ble noe av butikken før etter sommeren :frowning: Blir bra med en egen butikk i Bergen :smiley: Om du trenger noen Technic modeller å stille ut (eller få bygd) må du gi en lyd :smiley:

Skriblez, det skal jeg :slight_smile:

Nå skal jeg bestille 40000kr hos lego, er det noe dere kunne tenkte dere å få rabatt på?
Jeg kan sikkert gi dere en godt tilbud :slight_smile:
Gjelder bare setene som er tilgjengelig hos BR.

Et lokale med muligheter for oss i nærheten å stille ut MOCs? Med plexiglass eller no?

Ja, det er jo planen. Jeg vil at folk skal se deres kreasjoner fra gaten, men som sa Herman, jeg må nok skaffe meg UV filmer sånn at solen ikke ødelegger deres lego.

Ehhm, ja husker du skrev det tidligere når du nevner det :blush: