Relansering av Taj Mahal 10256

Nytt Taj Mahal, og årets Lego budsjett har sprukket for lengst, får vel vente til neste år, dessverre.
https://m.youtube.com/watch?v=4p8Q2sUEUe0

Når kommer den for salg? :smiley:

blir mange gamle på finn. står nok over denne.

  1. November

Dette var rimelig uventa, antar det er Legos svar på kinesiske pirater. Var en del som satt på den gamle og trodde de skulle tjene en formue som gikk på en stjernesmell der gitt :laughing:

Håper ikke dette blir trenden framover av de skal gi ut 10 år gamle sett på nytt, de tar jo plassen til et nytt sett som antagelig er både bedre og mer spennende…
Begynner de å gi ut de gamle modular byggene isteden for nye blir jeg grinete :smiling_imp:

Som han her:
finn.no/bap/forsale/ad.html … =106071908

Denne dukket opp i går:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=107546943
Tilfeldig?

Håper forresten de første modulhusene blir relansert - kanskje med interiør?
men ikke på bekostning av NYE modulhus, selvfølgelig - kun som et supplement. :smiley:

Jeg røyk jo på en Taj Mahal her i sommer… :cry: :cry: :cry: ja pytt pytt det er bare penger… :mrgreen: :mrgreen:

Men må vel ha den nye når den kommer… :smiley:

Steinar

Enig. Med interiør og ikke på bekostning av nye hus. Du har jo innredet dine hus du :wink: Mener å huske du har et bakeri i kjelleren på Market Street?

Jeg bygde Market Street om til Sandwich Street hvor hele sjappa er styrt av “tyver”. Kjelleren brukes til å lagre tyvegods.

Denne kom overraskende på meg ihvertfall, trodde ikke den var så ettertraktet at LEGO ville relansert den. Sikkert noen som vil kvitte seg med den gamle utgaven før prisen går helt i kjelleren…

Synes settene i den serien er fine, men er jo fort at det blir mye repetisjon i byggingen samt at de tar relativt mye plass hvis de skal stå utstilt. Ikke sikker på om det blir kjøp for min del.

Er den helt lik? Jeg ser at brikkeantallet på den nye er 5923 og 5922 på den gamle, men det kan jo være en detalj. Det spiller liten rolle for meg, vi arvet en Taj Mahal i boks, men hvis det er litt forskjell hadde det kanskje vært kult med begge.

Bør ikke Lego lage i det minste litt forskjell på settene når de relanserer? Litt nye effekter eller annen design?

Kan nesten sette kr på at det er en brickseperator :laughing:

Det blir spennende å se hvor godt den selger… Er den etterspurt som samleobjekt fordi den har fått så høy verdi, eller er den etterspurt som modell for å bygge?
Et par forbedringer hadde vært på sin plass (buede slopes på kuppelen til de 4 “større” tårnene?), men det er kanskje et eksperiment for å se hvor “late” de kan være og slippe unna med det…?

Ganske sikker på at den er lansert for å drepe kundeflukten til LEPIN