Rare ting på det nye forumet

Det skjer noen rare ting på det nye forumet; på profilen min står det at jeg har bare 9 posts, mens jeg egenlig har +/- 35 posts. Når jeg trykker på se alle innleg finner jeg bare min siste ni posts, og en av dem har jeg ikke skrevet ( :open_mouth: ), Men når jeg ser på forumet er resten av postene mine fortsett der…

EDIT- Nå er det normalt igjen, takk Matija!

Nå skal det være ok.
Vet også at search-funksjonen ikke fungerer på gamle posts, det må jeg fortsatt finne ut av.

Si gjerne ifra om dere finner noe mer, det er sikkert flere ting som ikke er perfekt iom. at jeg brukte en “litt” uvanlig metode (dog den eneste mulige) for å få inn gamle innlegg og brukere.

Bør også nevnes at gamle lenker som ledet til andre innlegg på forumet heller ikke virker, iom. at vi ikke lenger bruker den gamle nettadressen til forumet.

Jeg anser det som hver og éns eget ansvar å rette opp sine innleggs lenker om de synes det er ønskelig at de fremdeles skal virke. Det er rett og slett en for stor byrd for administrasjonen å rette opp gamle lenker som det er sannsynlig ikke kommer til å brukes.

Så er det nevnt før noen klager!

Måtte tilbakestille passordet 3 ganger på grunn av at det nye passordet ikke ble godkjent de 2 første ganger,måtte bekrefte med kode alle ganger til slutt ble passordet godkjent.Må jeg lese gjennom alle poster det vises jo “nye innlegg” på forumets hovedside selv om de fra det gamle forumet ?. :confused:

Det finnes en “knapp” på forumets frontside som sier Marker forumene som lest som gjør susen. Det må man gjøre kun én gang (og så bare sjekke at man får med seg de nyeste innleggene som da også blir rammet av det).

jeg får ikke til å logge inn… å får ikke til å få tilsendt ny aktiverings passord eller hva det heter…
dette er det jeg får opp… Fant ikke e-post- eller brukernavninformasjon.

Legomani…

Det hjelper å skrive riktig epost-adresse :wink: Passordet har nå blitt tilsendt til din adresse som ligger i databasen (og jeg fikk ingen feilmelding da), håper det gjør susen!

Det hjelper å skrive riktig epost-adresse :wink: Passordet har nå blitt tilsendt til din adresse som ligger i databasen (og jeg fikk ingen feilmelding da), håper det gjør susen!
[/quote]
det har jeg da gjort… alt det ligger lagret i dataen… men går ikke uannsett hva jeg gjør… :confused:

Hva er det som ikke går? Da jeg skrev in ditt brukernavn og din adresse fikk jeg beskjed om at passordet ble sendt - har du ikke fått den mailen? Sendte også en nå direkte, så vi kan ta det videre der hvis den går gjennom. Hvis ikke så har du nok et problem med den hotmail-adressa du registrerte deg med.

da var det iorden igjen:)

Jeg får frysninger om du flytter denne tråden til Annet, Matija.

Hvorfor det? Den har jo ikke noe med LEGO å gjøre, så den hører jo egentlig hjemme i “Annet” kategorien? :wink:

By the way så har jeg oppdaget noe selv. Det er ikke noe veldig rart, heller ingen feil, nærmere en ny funksjon som ikke står beskrevet/forklart noe sted:
Når man svarer på en tråd eller skriver en ny tråd vil denne tråden bli markert med en liten sort prikk på ringen til det iconet i lista over tråder. Dermed kan du lett holde oversikt over hvilke tråder du har deltatt i.

Ah, ser at det jeg skrev kunne være tvetydig - snakket om veldig, veldig gode frysninger :wink: Slike ting var vel ikke mulig på det gamle forumet, flott at det er det nå.

Ja, utgaven av phpBB som kjøres her er klart overlegen den som ble kjørt på setbb - dette er bare en av mange praktiske funksjoner :slight_smile: Ser mye bedre ut gjør det også!

Har strengt tatt ikke med forumet direkte å gjøre, men BrickLink (og sikkert mange andre steder) lenker til setbb.

FYI; Jeg lagde aldri Lilleby, om man ser bort fra det jeg stilte ut på Kjøpmanns Instituttet for leeeenge siden!

Edit: Matija rettet det opp.

Da ble det også fikset. Si ifra om dere finner flere innlegg med feil forfatter (helst i PM da).