Prosjekt: Hvorfor tenåringer ikke blir til TFOLs?

Jan Beyer wrote:
Hi all, I have a new project which has the main goal to investigate why and how kids from 13+ get into the Dark Ages and not become TFOLs (Teen Fans of LEGO - 13+ until 20). I have started a closed discussion forum and would like to invite several TFOLs to discuss this and help to gather insights and information. So if you have any TFOLs from your area in mind who would like to be interested to participate in this discussion and get more in touch with other TFOLs please let me know their contact data or tell them to contact me. The discussion will be in English. Please help me out here - it is a quite important project for me. Thank you very much in advance. Kind regards, med venlig hilsen, mit freundlichen Grüssen Jan Beyer Community Development Manager
Noen som kunne vært interesserte? UniqueBuilder, DNL, flere...?
Matija wrote:
Jan Beyer wrote:
Hi all, I have a new project which has the main goal to investigate why and how kids from 13+ get into the Dark Ages and not become TFOLs (Teen Fans of LEGO - 13+ until 20). I have started a closed discussion forum and would like to invite several TFOLs to discuss this and help to gather insights and information. So if you have any TFOLs from your area in mind who would like to be interested to participate in this discussion and get more in touch with other TFOLs please let me know their contact data or tell them to contact me. The discussion will be in English. Please help me out here - it is a quite important project for me. Thank you very much in advance. Kind regards, med venlig hilsen, mit freundlichen Grüssen Jan Beyer Community Development Manager
Noen som kunne vært interesserte? UniqueBuilder, DNL, flere...?
Jeg vil GJERNE. ikke mange jeg kjenner er tfols,men noen i vennekretsen og jeg har overlevd lenger enn de fleste. ta kontakt

Gjest: tror det er litt vanskelig å ta kontakt med deg siden du ikke har logget deg på (eller kansje ikke registrert deg heller?) når du skrev innlegget og heller ikke oppga noe emailadresse eller navn…_________________Hilsen
Øyvind Steinnes

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid.

Jeg kjenner mange som bevarte interessen gjennom tenårene og opp i 20-årene, og da mener jeg ikke bare meg selv, men jeg tror at jeg av opplagte grunner bør holde meg unna dette prosjektet.
Jeg tror ikke det er så få tenåringer som interesserer seg for LEGO. Det er vel snarere slik at man går litt inn i “skapet” når man blir tenåring og fremdeles holder på med det, det blir litt mer akseptabelt å holde på det når man flytter for seg selv og stifter egen familie. Men interessen kan jo fortsatt være der selv om man ikke viser det åpenlyst.

Hmm. Jeg er interessert. Har du adressen til Jan, Matija? Smile

UniqueBuilder wrote:
Hmm. Jeg er interessert. Har du adressen til Jan, Matija? Smile
jan alfakrøll lego.com, vel? Smile

Adressen er: janNOSPAM@NOSPAMlego.com (det står på Lowlug)
Jeg er kanskje interessert.

Jeg, som er TFOL, tror nok at det Sniffanolia sier er ganske sant.
Du dhusker kaanskje i 6-7 års alderen at du og noen venner satti stua og bygd hus, folk, slott og romskip.
Når du kommer opp i 12-13 årsalderen blir alt ganske annerledes. Da er det slutt på barneskolen og folk tenker at du er ganske barnselig og nerdete, noe du kan synes er negativt.
Kanskje blir du mobbet eeller stemplet som “outsider” når du egentlig er mer “normal” enn de såkalte gangsterne i klassen.
Jeg husker en gang jeg tok med et par kamerater på rommet mitt en gang, de holdt på å ødlegge og kødde med alt jeg hadde der.
det er ikke så lett å leke med lego i tenårene. det er nesten som en uskreven regel. Da må du kanskje ha et hammelig rom der du bygger.
Det er det at du kanskje vil være som de andre. At du rett og slett må ufrivillig legge over til andre interresser på grunn av det de andre gjør.
det er som alt det andre folk syns er og ikke er kult. Noen sier at du skal bare ta en røyk bare for å vise at du ikke er pyse. Eller en gang på fest der du får ei flaske med øl.
For meg går det greit. Alle vet at jeg driver med lego og ser ikke ut til å bry seg fordi de er vandt med det.
Det jeg nevnte her er bbare det verste sm kunne skje(men dessverre forr meg har jeg opplevd det meste)-:

Doh,jeg var ikke logget inn.
Det er meg som er gjesten der Razz
vel,jeg er veldg interessert!

har sendt en mail

jeg melder meg godt på dette jeg. jeg er jo da 19, of har bygd siden jeg var 15 tipper jeg etter min ca 2 år lange darg age, har hatt et par små dark ages inneimellom der hvor jeg ikke har bygd på et par måneder men så blir det bare blusset opp igjen på nytt.
trur jeg sender av gårde en mail jeg.
Erik